"לסגור ולפתוח מחדש"

"שמאל קיצוני"; יוסי דגן תקף את דובר צה"ל ועורר סערה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף בחריפות את דובר צה"ל תא"ל רן כוכב, לאחר שנחשפו ציוצים פוליטיים של חיילים ביחידה המגבים את השמאל הקיצוני; דבריו עוררו סערה (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
דגן וכוכב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף אמש (שני) בחריפות את דובר צה"ל תא"ל רן כוכב, לאחר שנחשפו עשרות ציוצים פוליטים של חיילים בדובר צה"ל המגבים את השמאל הקיצוני, ועורר סערה.

הכל החל כאשר יועץ התקשורת צחי דבוש חשף בחשבון הטוויטר שלו כי חיילים בשירות סדיר בדובר צה"ל העלו בחשבון הטוויטר שלהם התבטאויות פוליטיות, שמבטאות את הדעות של השמאל הקיצוני. בין השאר העלה נבו דן חייל בדו"צ פוסט בטויטר בו מפורסמת התמונה של ראש מועצת שומרון כשהוא מגן על ילדים בעזרת נשקו בעת פיגוע ירי, וכתב שם: "התמונה הזו מוכיחה שצריך לצאת מהשטחים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות ואמר: "רן כוכב הפך את דובר צה"ל למפלגת שמאל קיצוני. צריך לסגור את דובר צה"ל ולפתוח אותה מחדש".

עוד הוסיף דגן ואמר: "המצב בו חיילים בדובר צה"ל מרגישים חופש לכתוב בפרהסיה דעות המתאימות לשמאל הקיצוני, מוכיחה כי זו הרוח של דובר צה"ל. הדבר הזה מעיד כ-1000 עדים על הדבר מפניו אנחנו מתריעים מזה זמן. רן כוכב הפך את דובר צה"ל לסניף של מר"צ. העובדה שחיילים ומפקדים אינם חוששים מאף סנקציה כלפי הפרה בוטה של החוק הצה"לי הקובע כי אל לו לחייל להתבטא בציבור בדעות פוליטיות מוכיחה כי זהו רוח המפקד. כאשר חייל העז להזכיר את בן גביר הוא קיבל מחבוש ואיגרת נגדו של הרמטכ"ל וכשמדובר בדעות פוליטיות של השמאל הקיצוני הדבר מתקבל בקול דממה דקה".

כעבור זמן מה, דווח כי שני חיילים נשפטו לשישה ימי ריתוק בבסיס, בגלל הציוצים.

דבריו של דגן, עוררו סערה גדולה. ראשון לגנות אותו, היה הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי שאמר כי "תא"ל רן (רנכו) כוכב הינו לוחם, קצין ומפקד מסור ועתיר זכויות, המשרת בצה"ל למעלה משלושים שנה ואשר בחר לשרת כדובר צה"ל ממלכתי המייצג את חיילי ומפקדי צה״ל כולם, למען ביטחון ישראל.

"כל ניסיון לקשור בין דו"ץ לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום בוודאי לא מטעם נבחרי ציבור. כל פגיעה בקצין צה"ל בכלל וע"י נבחרי ציבור בפרט היא חמורה, פסולה ומכרסמת בעוצמתו של צה"ל. על מנת להבטיח שצה"ל ישאר צבא ממלכתי הוא חייב להישאר מעל לכל דעה ומחלוקת פוליטית".

גם דובר צה"ל הוציא גינוי לדברים ואמר כי "צה"ל הוא צבא עם ממלכתי, הפועל למען ביטחון המדינה ואזרחי ישראל, ללא כל פניות או אג׳נדה פוליטית - כך גם מערך דובר צה"ל. במערך דובר צה"ל משרתים חיילים וקצינים מכלל קצותיה של החברה הישראלית ללא הבדל מין, דת או מוצא. דברורו של צה"ל מונע על פי שיקולים מבצעיים-מקצועיים בלבד, והוא מבוצע באופן ממלכתי לכלל קהלי היעד. אנו מגנים את הניסיון לייצר ליחידה או לעומד בראשה גוון פוליטי ושוללים אותו מכל וכל".

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה כי "הניסיונות לגרור את צה"ל, ובפרט את דובר צה"ל, לתוך השיח הפוליטי - פסולים ומסוכנים. למפקדי צה"ל יש את האחריות והסמכות הבלעדית לקבל את ההחלטות הפיקודיות. אני מגבה את הרמטכ"ל ואת דובר צה"ל, ומצפה מכלל אנשי הציבור לשים שביל אש בין הפוליטיקה לבין צה"ל".

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר: "נותנים גיבוי מלא לדובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב מול הניסיון המחפיר לגרור אותו למחלוקת הפוליטית. זהו חלק מנסיון מסוכן לאיים על צה"ל ולהכפיף אותו לאינטרסים פוליטיים צרים. כל מי שצה"ל יקר לליבו צריך לצאת נגד מסע השיסוי המכוער הזה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בבוז לדברי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ואמר כי "ראש הממשלה המודח יאיר לפיד לא יצליח לסתום לי את הפה. לפיד הוא פוליטיקאי שצומח מתוך שנאה לציבורים שלא חושבים כמוהו, פוליטיקאי שהשמיץ ומפיץ שנאה שוב ושוב כנגד החרדים, מתיישבי יו"ש, אנשי ליכוד, ציבורים שלא חושבים כמוהו. לא פוליטיקאי כזה כמו ראש הממשלה המודח לפיד ולא אף פולטיקאי אחר יסתמו לי את הפה. אני מגן ואמשיך להגן בעוז על שמם של תושבי יו"ש וכבודם. ודובר צה"ל פוגע בהם שוב ושוב".

דגן התייחס לדברי הרמטכ"ל וקרא לו להורות על בדק בית ביחידת דובר צה"ל: "אני מאוד מכבד את הרמטכ"ל, אבל גם הוא יודע שמשהו ביחידת דובר צה"ל לא עובד נכון. אני קורא לרמטכ"ל לעשות בדק בית ביחידת דובר צה"ל. במתכונתה הנוכחית צריך לסגור אותה ולפתוח אותה מחדש.

"הודעת ההשתקה הזו, שפורסמה ע"י יחידת דובר צה"ל היא נסיון שלא יצלח להתחמק מהביקורת העניינית החריפה שיש בציבור על דובר צה"ל שתחת פיקודו יחידת דובר צה"ל פוגעת שוב ושוב בהתיישבות ביו"ש וגוררת את צה"ל ואת הרמטכ"ל עצמו לבוץ הפוליטי.

"אני מאוד מכבד את הרמטכ"ל, וקורא לו במקום להוציא הודעות כאלו, לשאול את עצמו איך דובר צה"ל הפך ליחידה שפועלת נגד ההתיישבות פעם אחר פעם, מכניסה את צה"ל והרמטכ"ל עצמו למגרש הפוליטי ומפלגת את העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר