פיצוץ וסילונים

חיל האוויר מציג: כך מפציצים מטרות אויב • תיעוד מרהיב

המראה לגובה 3,000 מטרים, היעלמות באוויר ועד להפצצת 'יעדי האויב': כך נראים מטוסי חיל האוויר על ידי תושבי סוריה בשנים האחרונות (צבא TV)

איצלה כץ | כיכר השבת |
מטוסי חיל האוויר ממריאים מול אלפי הצופים (צילום: כיכר השבת)
תיעוד מלא של המטס (צילום: זיו סוקולוב)

מסדר כנפיים: במשך 3 שנים נמשך קורס טיס בבית הספר לטיס של הצבא. לא רבים מתקבלים ללימודים בבית הספר, ורבים מאלו שהתקבלו - נושרים ממנו במהלך 3 שנות הקורס הארוך והקשה ביותר בצה"ל. אולם, אלו שמצליחים לסיימו, מקבלים את הכנפיים - הסמל והדרגה של טייסי צה"ל על מדיהם מידי נשיא המדינה, ראש הממשלה ומפקדי חיל האוויר.

גם היום (רביעי) התקיים טקס מסדר הכנפיים, בו הוענקו דרגות למסיימי הקורס. בטקס, שמתקיים מידי שנה במוזיאון חיל האוויר בחצרים, השתתפו כנהוג צמרת המדינה, החל מנשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש ממשלת המעבר היוצא יאיר לפיד ושר הביטחון היוצא בני גנץ. גם מפקד חיל האוויר תומר בר השתתף בטקס לצד הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי.

מטוס F16 ממריא בטקס (כיכר השבת)

הטקס השנה סיפק אף כותרות צבאיות לאחר ששר הביטחון בני גנץ התבטא בנאומו כי "ייתכן והחניכים האלו שסיימו כעת קורס טיס, ייצאו בעוד שנתיים או 3 לתקוף את מתקני הגרעין באיראן. צה"ל כבר הכין תכנית פעולה כזו". באיראן מאזינים להצהרות הצמרת הביטחונית של מדינת ישראל וייתכן ונשמע כבר בשעות הקרובות תגובה איראנית לאיום המפורש של שר הביטחון הישראלי.

אולם, למרות שבטקס נואמים צמרת המדינה, עיני הכל נשואות לסיומו של הטקס. אז, לאחר כל הנאומים, חיל האוויר מציג בפני הנוכחים את כלי הטיס השונים. החל ממטוסי הקרב הראשונים של צה"ל, עבור דרך מטוסי הפירוטכניקה ועד לסיום המרתק: מטוסי קרב שימושיים המדמים בפני קהל הצופים, המורכב ממשפחותיהם של חניכי הקורס, הפצצת מטרות דמה המוצבות במרחק לא רב מבימת הטקס.

חיל האוויר הרשים את האורחים בהמחשה חיה לתדלוק אווירי: כאשר יוצאים מפציצים ישראלים למדינה רחוקה, למשל, סתם נזרוק דוגמה - איראן, מיכלי הדלק במטוס רגיל אינם מספיקים לטיסה ארוכה כל כך. הפתרון: תדלוק מהאוויר בידי מטוס מתדלק, המכיל בקרבו כמות עצומה של דלק שיכולה להספיק לסדרת מפציצים גדולה במיוחד. וכך זה נראה:

תדלוק מהאוויר (כיכר השבת)

וכך, לאחר שטייסי חיל האוויר מבצעים פעלולים שונים, התהפכות באוויר, טיסות מבנה ופירוטכניקה, נשמעים נהמות מטוסי ה-F16 האימתניים ממריאים ממסלול ההמראה הניצב בסמוך. אל מול עיניהם הנדהמות של האורחים בטקס נוסקים המטוסים בזווית תלולה היישר אל השמים, שם הם נעלמים בגובה 3,000 מטרים עד לחזרתם בגובה נמוך יותר כעבור מספר דקות.

כאשר חוזרים המטוסים לשדה הראיה של הקהל, ממחישים טייסי חיל האוויר איך נראית ההתמודדות שלהם עם טילי אויב, כאשר כל מטוס מפזר סביבו נקודות אש שמטרתן לבלבל את טילי האויב. לאחר מכן מנמיכים המטוסים מגובהם עוד קצת ואז נורות הפצצות, שבמקרה הזה מורכבות ממים, היישר אל מטרות הדמה שהוצבו מראש. זוהתה פגיעה מדוייקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר