דירת המסתור נחשפה

חילופי אש קשים; 7 מחבלים חוסלו במבצע באזור "הכי שקט" ביהודה ושומרון

בפעם השנייה השבוע, פשטו שוב כוחות הביטחון על מחנה הפליטים הסמוך ליריחו וחיסלו מספר מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע לפני כשבוע וחצי (צבא)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: פלסטיני)

פעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ, מלווה בחילופי אש קשים, התקימה הלילה (שני) במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו. במהלכה נהרגו מספר מחבלים חמושים שפתחו באש נגד כוחות צה"ל, שביצעו חיפושים ומעצרים.

מטרת המבצע הייתה לעצור חוליית טרור של חמאס שביצעה את פיגוע הירי לעבר מסעדה בורד יריחו לפני כשבוע וחצי במוצאי שבת. במהלך הפיגוע הגיעו שני מחבלים חמושים בנשק ואפודים לפתח המסעדה, בה שהו באותו הזמן כ-30 סועדים, על מנת לבצע מסע רצח המוני. בשל מעצור בנשקים, נמלטו המפגעים לכיוון יריחו ובכך נמנע פיגוע ממנו היו נפגעים רבים.

מאז הפיגוע, במאמץ מודיעיני של שב״כ ואמ״ן עלה כי החמושים התבצרו בדירת מסתור במחנה הפליטים עקבת ג'בר שסמוך ליריחו, בעזרת בני משפחתם ותושבי המקום, תוך שהם מצהירים על כוונתם להמשיך ולפגע. החשש היה כי המחבלים ינסו לבצוע פיגוע נוסף.

במהלך הפעילות הלילה, זיהה כוח מגדוד לביאי הבקעה מספר חמושים ובמקום התפתחו חילופי אש. הכוח חתר למגע, הצליח לנטרל את המחבלים ולהסיר את האיום. חלק מהמחבלים שנוטרלו היו מעורבים בפיגוע בצומת אלמוג.

לפי דיווחים פלסטינים חוסלו בסך הכל שבעה מחבלים. ארבעה מחבלים נוספים במצב קשה. מדובר במחבלי ארגון הטרור חמאס.

בשבוע האחרון התקיימה פעילות נוספת של שב״כ וצה"ל בניסיון להביא למעצרם, אך זו לא צלחה, ומאז נמשכו המאמצים לאיתור חברי החולייה. בשבת האחרונה בפעילות חריגה מאוד בעיר השקטה ביותר בגל הטרור הנוכחי כוחות רבים פשטו על העיר בעקבות מודיעין שהעביר השב״כ על נקודה שבה נמצאים המחבלים.

במהלך פעילות כוחות הבטחון וצהל ביריחו בשבת חשפו הפלסטינים את ״גדוד יריחו״ לטענתם בדומה לשכם וג’נין הוקם ביריחו גדוד מחבלים שמטרתו בכל כניסה של צהל לעיר לבצע ירי לעבר הכוחות ולהוציא פיגועים, המחבלים מ״גדוד יריחו״ חמושים בכלי נשק ובשבת ביצעו ירי לעבר כוחות הבטחון, בכרוז שהפיצו גדוד המחבלים ביריחו לצלמים וכלי התקשורת העברים בעיר הם כתבו ״להימנע מצילום פניהם ואזורי הנוכחות של חמושים פלסטינים״

מצה"ל נמסר כי אין נפגעים לכוחותינו מהפעילות הערב. עוד מסר דובר צה"ל כי "צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול לסיכול כל ניסיון של ארגוני ופעילי טרור, בכל מקום בו ימצאו, לקדם פעילות טרור כנגד מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר