אחרי הפיגועים

נתניהו מפעיל לחץ על בן גביר שיעצור את המבצע המשטרתי בירושלים; הבכירים מזהירים

המבצע המשטרתי הגדול שמוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במזרח ירושלים בעקבות רצף פיגועי הטרור לאחרונה, נתקל בהתנגדות בקרב מערכת הביטחון • ראש הממשלה שיגר את מזכירו הצבאי כדי שישכנע את בן גביר לעצור, אך לא מסר בעצמו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בעקבות אזהרות שקיבל מראשי מערכת הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר את מזכירו הצבאי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, במטרה שישכנע אותו לעצור את המבצע המשטרתי במזרח ירושלים. כך פרסם הערב (חמישי) מיכאל שמש בתאגיד השידור הציבורי כאן 11.

לפי הדיווח, יש קונצנזוס במערכת הביטחון על כך שיש לעצור את מבצע האכיפה שהתחיל בן גביר במזרח ירושלים, במסגרתו ישנה אכיפה מוגברת באזור עם חלוקת קנסות והריסת מבנים בלתי חוקיים.

ראשי זרועות הביטחון, בהם הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש השב"כ ומזכירו הצבאי ביקשו מראש הממשלה שיעצור את המבצע. בעקבות כך שיגר נתניהו שליח לבן גביר. נתניהו עצמו בשלב זה לא פונה לבן גביר ולא עוצר את המבצע בעצמו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בימים אלו מתקיים מבצע אכיפה מיוחד ואינטנסיבי במזרח ירושלים, במטרה לאכוף את החוק ולהחזיר את המשילות למזרח העיר.

לאחר ארבע ימים בלבד מאז תחילת המבצע, נתפסו 5 כלי נשק, הורדו מהכביש 34 רכבים, 17 בתים לא חוקיים נהרסו, הוחרמה סחורה בשווי מיליוני שקלים, הוחרמו 300,000 ש"ח מכספי טרור, נמסרו 468 דו"חות פיקוח עירוני ו-498 דו"חות תנועה ומומשו 37 צווי הוצאה לפועל. 199 מחסומים הקימה המשטרה בשכונות מזרח העיר ובדקה 11,210 אזרחים ו-5,909 כלי רכב.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מודה לכוחות הביטחון על הפעילות האינטנסיבית. הגיע הזמן שניזום ולא רק נגיב, ניכנס לשכונות, נאכוף את החוק ונחזיר את המשילות. דין מזרח ירושלים כדין מערב העיר, חוק הוא חוק והוא צריך להיאכף בכל מקום. אנחנו צריכים להגביר ברמה משמעותית את הפעילות שלנו ואת המלחמה שלנו בטרור ולשם כך אני פועל ללא הפסקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר