פרטים חדשים

חשיפת האירוע בצפון: התחקיר הראשוני, השאלות שמרחפות והמחדל החמור שעדיין נבדק

עדיין לא הותרו לפרסום הפרטים המלאים סביב האירוע הביטחוני בצפון הארץ, שבמשך מספר יממות נותר תחת איפול • זה מה שעולה מתחקיר ראשוני ואלו השאלות המרחפות במערכת הביטחון • הנהג שהסיע את המחבל שוחרר, הערכה כי לא היה קשור לפיגוע (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפעילות בצפון, השבוע (צילום: דובר צה"ל)

איך הצליח המחבל לחדור בלילה שבין בין שבת לראשון, או בלילה שבין ראשון לשני, את הגבול מלבנון לישראל עם מטען חבלה, חגורת נפץ ועוד אמצעי לחימה בלי שאף אחד שם לב. זו השאלה שמעסיקה את כוחות הביטחון ביממות האחרונות.

כזכור, הערב בשעה 18:00 הותרו לפרסום פרטי האירוע הביטחוני בצפון, שבמשך מספר יממות הוטל עליו צו איסור פרסום וצנזורה ופרטיו לטו בערפל.

לפי הפרטים שנחשפו, המחבל הצליח לחצות את הגבול מלבנון לישראל כשהוא מצויד במטען רב עוצמה, שלפי הערכת גורמי הביטחון הוא חריג בגודל ובאיכות - מה שגרם להם להבין כי לא מדובר במטען שיוצר ברשות הפלסטינית או על ידי ערבים ישראליים.

ככל הידוע, יום לפני הפיגוע, ביום ראשון, התקבלה התרעה במערכת הביטחון על חדירה משטח לבנון. יחד עם זאת המחבל שחצה כבר את הגבול קודם לכן לא אותר באותו הזמן.

לאחר שהמטען התפוצץ בעוצמה בצומת מגידו וגרם לפציעה קשה של אזרח ישראלי, התחיל מרדף ענק שכלל חסימות בצפון הארץ. במהלך הסריקות נעצר רכב שבתוכו נהג ומחבל. המחבל זוהה על ידי לוחמי ימ"מ והם ירו בו והרגו אותו.

בשל המרדף אחר המחבל, כבישי הצפון היו כזכור סגורים שעות רבות, בתוך הרכב מצאו כוחות הביטחון עוד שלל אמצעי לחימה שכללו רימונים ומטען חבלה נוסף ועוד.

הנהג שהסיע את המחבל, ונחשד כסייען, שוחרר הערב לאחר חקירה. גורם ביטחוני מסר כי המסקנה היא שלא היה לו קשר לפיגוע ולמחבל.

כעת נחשפים פרטים חדשים. מתחקיר ראשוני עולה שהמחבל הטמין את המטען ואז ישר הפעיל אותו מרכב אזרחי. לאחר מכן נסע המחבל ממגידו באמצעות טרמפ לכיוון הגליל העליון. בעלייה לישוב אשמים - חוסל.

מדובר כאמור בתחקיר ראשוני בלבד של הפיגוע, חלק מהפרטים עדיין אסורים בפרסום.

השאלות שנשאלות בינתיים: האם המחבל נשלח בידי ארגון הטרור חיזבאללה, ואם לא על ידי מי? מי הרכיב את מטען החבלה? זהותו של המחבל עדיין חסויה.

התייחסות שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לחיסול המחבל ובירך את הלוחמים. "הצלחה זו היא תוצאה של פעילות נחושה, משולבת ומהירה של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ", אמר גלנט.

לדבריו, "אנו ממשיכים במאמצים המבצעיים והמודיעיניים, בשילוב בין-ארגוני, בהמשך לפיגוע המסוכן ולסיכול המוצלח, שמנע פיגועים נוספים.

"במהלך הימים האחרונים קיימתי הערכות מצב בנוגע לפיגוע בהשתתפות מפקדי צה״ל וראשי גופי הביטחון. אנו ממשיכים לנקוט בכל הצעדים הנדרשים לשמירת שגרת החיים האזרחית ולמיצוי חקירת האירוע על כלל היבטיו".

עוד הוסיף שר הביטחון: "אני קורא לציבור לגלות אחריות ולהימנע מהפצת ידיעות כוזבות ושמועות בלתי אחראיות ברשתות החברתיות - הנוסח הקובע הוא הודעת דובר צה״ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר