תיעוד מיוחד: החץ השמיד את טיל המטרה

מערכת הביטחון הודיעה כי ניסוי שנערך הבוקר במערכת החץ מול חופה המערבי של ארצות הברית, הסתיים בהצלחה. במסגרת הניסוי הצליח הטיל ליירט מטרה שדימתה טיל של מדינת אויב. "זהו ציון דרך חשוב במאמץ לפיתוח מערכות הגנה אקטיביות", ציין שר הביטחון אהוד ברק. צפו בתיעוד (צבא)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: משרד הביטחון)

היום ביצעו מנהלת "חומה", הפועלת במסגרת המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון הישראלי, יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה בפני טילים (MDA) ניסוי מערכתי מוצלח של מערכת נשק "חץ" בעל יכולות משופרות.

זהו ניסוי הטיסה השמונה עשר של מיירט ממשפחת טילי ה"חץ". הניסוי בוצע משדה ניסויים אמריקאי הממוקם בחופה המערבי של ארה"ב.

בניסוי זה נבחנו יכולות חדשות שהוקנו למרכיביה המבצעיים כיום של מערכת נשק "חץ". יכולות אלו מאפשרות למרכיבים הקיימים של מערכת הנשק להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל.

זהו ניסוי משלים לניסוי מוצלח, שהתקיים בישראל באפריל 2009, והוכיח את המרכיבים החדשים שנוספו למערכת הנשק.

המטרה, המדמה איום שישראל עלולה להתמודד עימו, שוגרה מפלטפורמה ימית בלב האוקיאנוס השקט לכוון החוף. המערכת, שעבדה בתצורתה המבצעית, גילתה את האיום בעזרת מכ"מ "אורן ירוק", העבירה את נתוני האיום למרכז ניהול הירי אשר חישב תוכנית הגנה נגדה.

תוכנית ההגנה הועברה למשגר אשר שיגר את מיירט הניסוי. מיירט הניסוי ביצע בהצלחה את כל שלבי הטיסה, רכש את המטרה והשמיד אותה בנקודה היעודה.

בניסוי השתתפו נציגי משרד הביטחון הישראלי וחיל האוויר הישראלי וכן נציגי משרד ההגנה האמריקאי והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק.

"הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה", אמרו במשרד הביטחון.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה"חץ" הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית בשיתוף אלתא שפיתחה את מכ"מ "אורן ירוק" , תדיראן מערכות, שפיתחה את מרכז ניהול הירי "אתרוג זהב" וחברת בואינג שהשתתפה בתהליך ייצור מרכיבים במיירט ה"חץ".

שר הביטחון, אהוד ברק בירך על הצלחת הניסוי "זהו ציון דרך חשוב במאמץ שמערכת הביטחון משקיעה בפיתוח מערכת הגנה אקטיבית ורב שכבתית, זה מצטרף להצלחה של כיפת ברזל בשבוע שעבר, אזרחי מדינת ישראל יכולים להתגאות בכך שישראל היא המדינה המובילה בעולם בתחום ההגנה הרב שכבתית מפני טילים".

מנכ"ל משרד הביטחון ציין את שיתוף הפעולה ההדוק והחשוב עם מערכת הביטחון האמריקאית בכל הקשור לפיתוח מערכות ההגנה מפני טילים, והודה לאנשי מנהלת חומה, מפא"ת והתעשיות הביטחוניות על היצירתיות, התושייה וההשקעה הרבה שמאפשרים לישראל לעמוד בחזית הטכנולוגיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר