דובר צה"ל על האירועים: "טביעות אצבע של פרובוקציה איראנית"

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, האשים היום (ראשון) את איראן בניסיונות לניצול אירועי "יום הנכבה" הפלסטיניים על מנת ליצור חיכוך אלים במזרח התיכון. "אני רואה טביעות אצבע של פרובוקציה איראנית וניסיון לנצל את יום הנכבה כדי לייצר פעולת חיכוך", אמר דובר צה"ל (צבא)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
דובר צה"ל (אורי שיפרין, דו"צ)

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, האשים היום (ראשון) את איראן בניסיונות לניצול אירועי "יום הנכבה" הפלסטיניים על מנת ליצור חיכוך אלים במזרח התיכון.

בדבריו, המצוטטים באתר צה"ל, התייחס תא"ל מרדכי לעימותים האלימים שהתרחשו החל משעות הצהריים בגבול הסורי, הלבנוני ואף ברצועת עזה.

"אני רואה טביעות אצבע של פרובוקציה איראנית וניסיון לנצל את יום הנכבה כדי לייצר פעולת חיכוך", אמר תא"ל מרדכי, שציין כי "לאחר שהאירועים יסתיימו יצטרך צה"ל לשקול את ההשלכות הנרחבות שלהם".

דובר צה"ל התייחס לכך שבאירוע בגזרת אביבים שבגבול הצפון, באזור מרון א-ראס, הגיעו מאות לבנונים אל גדר הגבול עם ישראל והצבא הלבנוני לא הצליח להשתלט עליהם. "משכוחות צה"ל הבינו שיש אפשרות לפגיעה בתשתיות ביטחון ואף חדירה לישראל - ביצעו ירי. לפי הדיווחים הלבנוניים יש בין ארבעה לשמונה הרוגים בתקרית", אמר.

תא"ל מרדכי ציין בנוסף כי "באזור רמת הגולן מאות ניסו לחצות את הגדר ולהיכנס. מספר מפקדים נפצעו קל מיידוי אבנים ועדיין מתפקדים בשטח. כוחות צה"ל ירו כדי לעצור את המסתננים. אלוף פיקוד הצפון עדכן שהצליחו לבלום את ההפגנה בגדר ואנחנו במשא-ומתן להחזיר את המסתננים שהצליחו להיכנס לשטח ישראל. הן באמצעות גורמי הביטחון הנוספים ומשטרת ישראל. גם האוכלוסייה במג'דל שמס רואה את הנזק שהם גורמים להם", הדגיש תא"ל מרדכי.

עוד ציין דובר צה"ל כי ברצועת עזה פרצו עשרות פלסטינים את מחסום החמאס והגיעו למעבר ארז, שאיננו פעיל. "גם במקרה זה פעלו כוחות צה"ל למניעת הסתננות לשטח ישראל", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר