תחקיר צה"ל על הפיגועים

שכם: "הירי בוצע במזיד"; איתמר: "צה"ל כשל בהגנה"

הרמטכ"ל בני גנץ, קיים היום שני תחקירים: האחד על פיגוע הטרור באיתמר, בו נרצחו הרב אהוד ורות פוגל ושלושת ילדיהם, והשני על רצח בן-יוסף לבנת בקבר יוסף ● איתמר: "תרגום הערכת המצב לסדר פעולות מבצעיות-טקטיות, כשל" ● שכם: "הירי בוצע במזיד ומתוך כוונה לפגוע במתפללים" (צבא)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

הפקת לקחים. ראש המטה הכללי, רא"ל בני גנץ, קיים היום (ראשון) שני תחקירים: האחד על פיגוע הטרור באיתמר, בו נרצחו הרב אהוד ורות פוגל ושלושת ילדיהם - יואב, אלעד והדס הי"ד: והשני על הרצח של הקדוש בן- יוסף לבנת הי"ד, בקבר יוסף.

באשר לפיגוע באיתמר, אותו כינה הרמטכ"ל "לא אנושי ומתועב", קיבל רב- אלוף גנץ את ממצאי התחקיר הפיקודי לפיו הערכת המצב הפיקודית זיהתה נכון את האיומים ביחס לתקופה, גם בהיעדר מידע מודיעיני קונקרטי.

עם זאת, מדווח אתר צה"ל, תרגום הערכת המצב לסדר פעולות מבצעיות- טקטיות, בדגש על מיצוי כל מרכיבי ההגנה ביישוב, כשל. הרמטכ"ל סיכם כי יש לפעול באופן מיידי להטמעת לקחי האירוע ובהם קידום והאצת שיפור מרכיבי הביטחון בישובים במרחב הפיקודי.

על אף תוצאות האירוע החמורות, הביע הרמטכ"ל הערכתו לגורמי הביטחון שפעלו ללכידת המרצחים.

"ירי מכוון"

הרמטכ"ל גם קיבל את ממצאי תחקיר פיקוד המרכז על הרצח של בן-יוסף לבנת ופציעתם של חמישה מתפללים נוספים, במהלך כניסה לקבר יוסף בשכם.

הרמטכ"ל סיכם כי ירי השוטרים הפלסטינים בוצע ללא הצדקה וכשלא נשקפת כל סכנה לחייהם. התחקיר לא העלה מידע שמצביע על תכנון מראש לפגיעה במתפללים אך נמצא כי הירי בוצע במזיד ומתוך כוונה לפגוע במתפללים שהגיעו לקבר יוסף.

הרמטכ"ל ציין כי צה"ל צריך לעשות כל שניתן על מנת למנוע כניסות לא מתואמות לקבר יוסף וכי הוא רואה בחומרה כניסה של ישראלים לקבר יוסף ולשטחי A תוך סיכון חיים ממשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר