6 סורים נהרגו בעימות עם כוחות צה"ל

מפיקים לקחים מ"יום הנכבה" ל"יום הנכסה": מאז שעות הבוקר, כוחות צה"ל משיבים באמצעים לפיזור הפגנות אל עבר כ-100 מפגינים אשר מנסים להפר את הריבונות הישראלית ולפרוץ את הגבול הבינלאומי עם סוריה, באזור מעבר קוניטרה. על-פי דיווחים של כלי-תקשורת מקומיים בסוריה, נהרגו לפחות 6 מפגינים

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הוידאו)

מפיקים לקחים מ"יום הנכבה" ל"יום הנכסה": מאז שעות הבוקר, כוחות צה"ל משיבים באמצעים לפיזור הפגנות אל עבר כ-100 מפגינים אשר מנסים להפר את הריבונות הישראלית ולפרוץ את הגבול הבינלאומי עם סוריה, באזור מעבר קוניטרה.

באמצעות מערכת כריזה רבת-עוצמה, הזהיר צה"ל את המפגינים - בשפה הערבית - לבל יפרצו את הגבול ומשלא נענו לכך, בוצע ירי על עברם פלג גופם התחתון של כמה מהמפגינים.

הכוחות משתמשים במקביל גם באמצעים לפיזור הפגנות. מוקדם יותר הבוקר פיזרו הכוחות כ-200 מפגינים נוספים שניסו לפרוץ את הגבול.

על-פי דיווחים של כלי-תקשורת מקומיים בסוריה, נהרגו לפחות 6 מפגינים.

לדברי צה"ל, המפגינים חצו את תעלות הביטחון והם מנסים לפרוץ את הגדרות אשר חוזקו ותוגברו במקום בימים האחרונים, לאחר אירועי יום "הנכבה". במקביל, נעשה ניסיון לפרוץ גם את מעבר קוניטרה - ושם נענו המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות. צה"ל ימנע כל כניסה בלתי חוקית, אלימה ופרובוקטיבית אל שטח ישראל.

הפגנות בקלנדיה

במקביל, עשרות פלסטינים התעמתו עם כוחות צה"ל בסמוך למעבר קלנדיה. הפלסטינים מנסים לחצות את המעבר, תוך שהם מיידים אבנים אל עבר כוחות הביטחון.

חלק מהם אף השליכו צמיגים בוערים כדי לחסום את הכביש. כוחות צה"ל שומרים על כוננות גבוהה ומשיבים באמצעים לפיזור הפגנות כדי לבלום את כניסת המפגינים ובהתאם להערכת המצב הוחלט בשעה זו לחסום את המעבר לתנועה.

באירועים בקלנדיה נפצע לוחם מג"ב באורח קל, אשר קיבל במקום טיפול רפואי ראשוני והועבר להמשך קבלת טיפול בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר