אל תילחמו ב"אלוקים" (הוא פשוט לא שם)

"אבל באמת, למה להיות ציניים ורעים? הבה ונשמיע כמה מילות עידוד וחיזוק לקומוניסטיות אלה. פז´לסט´ה, הטו אוזן; אתן פשוט נלחמות ב´טחנות הרוח´. חבל על המאמץ שלכן להילחם באיזכור אלוקים בטקס יום הזכרון, וזאת מטעם פשוט: הוא, ´אלוקים´, פשוט לא נמצא שם בטקס" * בעקבות שערוריית ה"יזכור אלוקים" בטקס הזכרון לחללי מערכות ישראל הי"ד

שני ישראלים מצויים מתחרים-מתרברבים, מנהלים דו-שיח:

"אני הצלחתי לסדר סוף כל סוף את ´אגד´. לא נסעתי באוטובוס, ובמקום זה רצתי אחריו"...

"זה כלום" מחרה מחזיק חברו ומוסיף רבבה על התרברבותו של בן שיחו: "ואני ´הכנסתי´ כמו שצריך ל...´רכבת ישראל´. כף רגלי לא תדרוך בקרון הרכבת, במקום זה אני רץ אחרי הרכבת"...

השבוע התבשרנו שכמה משועממים החליטו להגדיל ולעשות: הם גמרו אומר להתנכל הפעם לא ל´אגד´ ולא ל´רכבת´ – זה קטן עליהן, הם החליטו להילחם ב....´אלוקים´...

* * * * *

וזה סיפור המעשה:

היה מי שפנה אל הרמטכ"ל בני גנץ (בחור טוב מבית טוב כמסתבר) והיסב את תשומת ליבו כי בטכסי יום הזיכרון לחללי צה"ל הי"ד שינו את הנוסח המקורי של ה´יזכור´ לחיילים הנופלים שכתב האידיאולוג המפאיני´ק ברל כצנלסון בשעתו, ובמקום "יזכור אלוקים את בניו ובנותיו" השתרש הנוסח "יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו".

בקיצור: יש המבקשים ´להחזיר עטרה ליושנה´ ולהשיב את שם ´אלוקים´ לטקס. הרמטכ"ל שהוא יהודי עם נשמה, נאות לבקשה זו, כך לפי הפרסומים.

אלא שהיענות טבעית יהודית זו העלה את חמתה של קומוניסטית זקנה גב´ ביאלר שמה, שבנה היקר יורם הי"ד נפל על משמרתו, והיא גמרה אומר לא ´לסדר את אגד ולא את הרכבת´ אלא ..."לסדר את אלוקים´. כך לא פחות. הנ"ל פתחה ב´מהומת אלוקים´ שמטרתה להוציא את אלוקים מהטקס... אחת החברות שלה, נעבאך, לדבריה, כמעט קיבלה התקף לב, האחרת "לא ישנה בלילה", וכל זאת לאחר שנודע להן, אוי, על הכוונה לאזכר את הקב"ה בטקס... ואני שואל וזועק "לאן נעלמה הרחמנות היהודית?!".... (אם זה לא היה טראגי, זה היה מאד קומי). ה

משועממות-המסכנות האלה, כנראה לא שמעו שזה יותר מ-20 שנה שהתחוללה ´פריסטרוייקה´ בברית המועצות והקומוניזם כבר איננו.

אינני רוצה לגרום להם התקף לב נוסף, כך שלא אספר להן, כי בכיכר האדומה בצל קרמלין זה כבר יותר עשרים שנה שחב"ד צועקת עם ילדי ישראל "שמע ישראל". ואם אדווח להן כי פסלי סטאלין, לנין וטרוצקי הם בבחינת בל יראה ובל ימצא בכל רחבי רוסיה ואוקראינה – דומני שהם פשוט יאבדו את מעט הדעת שנותרה להן. לא, לא אספר להן זאת, ובמיוחד בימים אלה שהקרדיולוגים שובתים.

* * * * *

אבל באמת, למה להיות ציניים ורעים? הבה ונשמיע כמה מילות עידוד וחיזוק לקומוניסטיות אלה. פז´לסט´ה, הטו אוזן; אתן פשוט נלחמות ב´טחנות הרוח´. חבל על המאמץ שלכן להילחם באיזכור אלוקים בטקס יום הזיכרון, וזאת מטעם פשוט: הוא, ´אלוקים´, פשוט לא נמצא שם בטקס.

מאיפה אני יודע? אני אמנם לא אלוקים ולא איש אלוקים, אבל אלוקים עצמו כבר כתב בתורתו הקדושה היכן הוא לא נמצא! בתורת אלוקים כתוב "ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך". במקום שבו מתקיימת זמרת נשים (כמו בטקסי יום הזיכרון) – שם הוא פשוט נעדר.... במקום שלא נותנים לו להיכנס – הוא פשוט ´מנומס´ ולא נכנס. כיצד ענה הרבי מקוצק בילדותו לשאלת השואל "אמור לי מענדל´ה היכן נמצא אלוקים?", והוא זצ"ל בפקחותו ושנינותו הידועה ענה: קודב"ה נמצא במקום שנותנים לו להיכנס!".

* * * *

רגע, לפני שמקהלת הלאומיים מתנפלת עלי שאני כ´חרד´ אינני נותן כבוד לחיילי צה"ל, פתח דברי יאיר ויאמר:

שלא כחללי השואה הי"ד שברוב המקרים – תאריך הירצחם המדוייק לא נודע, חללי מערכות ישראל הי"ד, ידוע גם ידוע מהו היום בשנה בו הם נפלו חלל: קודב"ה בתורתו הק´ לימד אותנו, כי אם ביום היארצייט יאמרו ´החיובים´ קדיש לעילוי הנשמה, ילמדו משניות, יעלו על קברו ויאמרו פרקי תהילים, ולמנהג בני אשכנז – יאמרו תפילת ´יזכור´ (אלוקים!) ביום הכיפורים ובשלושת הרגלים. ככה ורק ככה, יעשו טובה גדולה לנשמה. לאידך גיסא הבה ונתבונן בסיפור שמגלים לנו חז"ל (מסכת כלה) מה קורה לנשמה אומללה שלא זכתה שיאמרו אחריה קדיש:

"מעשה ברבי עקיבא, שבהיותו מתבודד במדבר וחוזר על משנתו, פגש באדם אחד ערום ושחור כפחם רץ כמרוצת הסוס וחבילת עצים גדולה על כתפו, גזר עליו רבי עקיבא והעמידו, לשאלת רבי עקיבא מה מעשיו במקום זה, ענה לו אותו אדם, מת אנכי, ובכל יום פוקדים עלי מלאכי חבלה הממונים עלי לחטוב עצים ושורפים אותי בהם, וכל כך למה, מפני שעברתי על כל מצוות התורה,

אמר לו רבי עקיבא, כלום שמעת מן הממונים עליך אם יש לך תקנה להפטר מפורענות זו? אמר לו שמעתי שהיו אומרים אלמלי היה למסכן הזה בן שעומד בתוך הקהל ואומר קדיש, וברכו את ה´ המבורך, והקהל עונים אחריו יהא שמיה רבא מברך, וברוך ה´ המבורך לעולם ועד, מיד היו פוטרים אותו מן העונש.

שאל אותו רבי עקיבא על עירו ושער מקומו, ולאחר חקירה ודרישה מצא רבי עקיבא את בנו של האיש ההוא כשעודנו ערל ולא נימול, נטלו רבי עקיבא ומל אותו, והושיבו לפניו ללמדו תורה, ולא היה מקבל תורה, עד שישב עליו רבי עקיבא בתענית ארבעים יום והתפלל עליו, עד שיצאה בת קול ואמרה לרבי עקיבא שנתקבלה תפילתו, ואז הלך ולימדו תורה וקריאת שמע ותפילה וברכת המזון, והעמידו בתוך הקהל ואמר קדיש וברכו את ה´ המבורך, וענו הקהל אחריו, באותה שעה התירו את המת ופטרוהו מן הפורענות ובא לרבי עקיבא ואמר לו, תנוח דעתך בגן עדן כשם שהנחת את דעתי והצלתני מדינה של גהינם.

עד כאן דברי התנא הגדול רבי עקיבא, ובזוהר חדש מובא עוד, שלסוף דבר נתעטר אותו יתום בסמיכת חכמים, ובאותה השעה נכנס אביו לגן עדן בכתרם של צדיקים".

* * * * *

מאידך, לא מצינו שהתאספות בטקס חד שנתי שלא ביום הפטירה- גורם נחת רוח לנשמה, ובמיוחד, שטקס זה בא כתחליף פסיכולוגי לאמירת הקדיש ביום הסלקותו מן העולם של האדם, או לאמירת ´יזכור´ לטובת נשמתו בחגים. מה גם ש´מועד´ זה של ´טקס יום הזיכרון´ לא נקבע ע"י חכמי ישראל אלא ע"י חבורה המוגדרת ע"י הנביא כאוכלי השקץ והעכבר, ואפילו אם נלמד עליהם זכות שהינם אינם אלא ´תינוקות שנשבו´ – אבל עדיין, במחילה, לא הם שיכתיבו ויקבעו לעם ישראל זמנים ומועדים עליהם אומר הנביא "היו עלי לטורח נלאיתי נשוא". כך שאתן שקומוניסטיות זקנות ומסכנות; חבל על האנרגיה שאתה מוציאות במטרה להוציא את ´אלוקים´ מהטקס. אנא הירגענה, הוא יתברך במילא לא נמצא שם.... אתן יכולות להמשיך לעשן ולקטר בנחת כל אחת בבית הקפה בו היא ´מתנחלת´.

* * * * *

כמיטב המסורת של חסידי ה´ממלכתיות´ (במלעיל) מסתמא יתנפלו אלה עלי-החרד´ שמן הסתם אינו חרד דיו לכבודם של חללי צה"ל, ואי לזאת הנני מקדים תרופה למכה ואליהם אומר: אדרבה, קחו אתם יוזמה (ואני מוכן להיות שותף לה) - הפשילו שרוולים; פיתחו מרכז להנצחת חללי צה"ל. במרכז הזה תיקבע על הקיר רשימת חללי מערכות ישראל, כל חייל ו´יום השנה´ המדוייק לנפילתו, במרכז הזה יתפללו 3 תפילות ביום ויאמרו קדיש עבור כל חייל ביום היא"צ שלו. מכתבי תזכורות יישלחו ע"י מרכז זה למשפחות חללי צה"ל על דבר יום היארצייט של יקירם-יקירנו, במכתבים אלה ועודדו את בני המשפחה שי´ שהם בעצמם יאמרו ´קדיש´ וילמדו משניות באותו יום (שהרי מצוה בו יותר מבשלוחו).

ולגב´ ביאלר היקרה והמסכנה - האמא של יורם - ה´ (!) יקום דמו, נאמר: כאן, במקרה דנן, כבר כדאי ומשתלם להילחם, כי ב´קדיש´ הזה ביום היאצייט, בלימוד המשניות - השכינה שורה, כאן יתקיים ה"יזכור אלוקים". בטקס יום הזכרון , את וחברותיך סתם נלחמות על לא דבר. מה לך בטקס הצרמוני והצורמני למסורת ישראל סבא של ´יום הזכרון´ - להילחם באלוקים שנאלץ לעזוב את המקום ולהיפרד מעם ישראל שהוא ית´ אוהב המשתתפים בטקס לאחר שלא מאפשרים לו להיכנס... בטקס הזה את מנהלת קרב כאשר אגרופייך חובטים בעצם ב..אויר.

וחבל גם לנו, שלומי אמוני ישראל, להילחם ´בעד´ ה´יזכור אלוקים´ – כי, במקומות כאלה השכינה במילא לא שרויה (עכ"פ בגלוי), שלא לדבר שאין צרמוניות זרות ומנוכרות אלה בנותן טעם וכבוד לקדושים הנופלים, זכרונם לברכה ותנצב"ה.

אם נתעקש להזכיר שם אלוקים בטקסים אלה שלא שערום אבותיהם - יהיה זה אך בבחינת תוספת מיותרת ל´גלות השכינה´, ואילו אנו הרי מייחלים ומבקשים אך להקים ולקומם שכינתא מגלותא ומעפרא. ויהא רעווא קדם אבוהון דבשמיא שנזכה ל"והקיצו ורננו שוכני עפר" באתחלתא דגאולה ובגאולה האמיתית והשלימה...

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

31
השכולים וזה מאוד חשוב ומחזק את הצדיקים השבורים מאסונם כך שזה לא רלבנטי כל הדיון גם אם הוא מלא ברעיונות מענינים זה מאוד יפה לכבד את רגשות השכולים וגם מצוה גדולה ולא לזלזל
יעקב
30
עושה פרובוקציות לדעתי לא צריך להתיחס לשניהם
ס"ט
לכו ללמוד כולכם!!!
אורח לרגע
הרב דרוקמן כותב דברי טעם והיגיון
זכריה
חבל לתת לשניהם רייטינג. מוציאים עצמם מהציבור.
יענטע
29
1. כן ציונו ימים מיוחדים להרוגים בזמנים שונים כגון ט' באב על הרוגי ביתר שרובם לא נהרגו בו ביום וימים מיוחדים זכר לרציחות במסעי הצלב ועוד רבים רק אינם ימים כל כך חשובים כמו יום בריחתו של האדמו"ר זצוק"ל מהנצים שהלז מציין עד עכשיו. 2. ד' גם לא נמצא אצל המלמדים חובה על בניו ועוד להתעסק עם הרוגים על קי
דוד ס"ט
להתעוררות תשובה, ולא להנחת זרים ושמיעת זמרות.
שפטי'
תתפקח חמוד!!! יש הבדל משמעותי בין יום שקובע בי"ד לבין יום שקובע איזה ראש ממשלה או כל מישהו בסגנון הזה... כשתגדל נמשיך להתווכח
אורח לרגע
28
והרי ידוע שהרוגי מלכות אין בריה עומדת במחיצתם. אלא שיש כמה בחינות בתפילה: והטקסים הללו הם לא רק למען הנופלים כולל אלו שאומרים עליהם קדיש ואלו שכבר אין להם איש שיאמר עליהם קדיש, אלא גם בשביל הזוכרים, וגם בשביל העם- כדי לזכור ולהעריך את אלו שנפלו בהגנת העם היושב בציון. טוב לדעת שהרב דרוקמן מסתוב
שמעלץ
הקב"ה בעצמו אומר באיזה מקומות השכינה לא יכולה לשרות.
טובה
27
לא הסכימו איתו,כגון הגאונים הרב הרצוג,הרב עוזיאל הרב ניסים הרב אונטרמן הרב גורן ועוד ועוד,שכן סברו שיש משמעות ליום הזיכרון לחלליצה"ל,אך כרגיל הרב דרוקמן מזלזל בדעתם (למרות שמשתדל להפגין כבוד כלפיהם) והסיבה פשוטה למרות שיש תאריך מדוייק לכל אחד, אך מכיוון שיש עניין ששייך לכלל האומה,מן הראוי לציין את
בשם גדולים
אינם מגיעים לקרסוליהם של אדמור"י גור, ליובביץ, הרב מטשיבין הגרי"ז מבריסק החזון איש וככיו"ב. שיהודי היה זקוק לברכה - האם הוא כתב קוויטל לרב אונטרמן או גורן או לרבי מגור?
זקל
26
בס"ד אני מסכים במאה אחוז אם הרב דרוקמן שליט"א. אני מתנגד להרבה מאד מהדברים שהוא כותב אבל פה אני ממש מסכים איתו! במקום שיש שירת נשים אנחנו לא צריכים להיות! במקום ששמים פרחים על קברים שזה מנהג נוצרי לחלוטין! איך נעיז להגיע למקומות כאלה????
יוחאי
25
להבין שהכותרת אינה כפירה. כדאי לתקן את זה כי לא כולם מבינים את המשמעות של "אלוקים לא שם"
אובייקטיבי
24
כבוד הרב אתה מנותק מעם אתה יושב באולימפוס ולא מבין מה חושב רב העם הזה אתה לצערי מדבר קצת בהתנשאות שלא מובנת לי  זה נראה שאתה חי בבועה לא ברורה רב העם חושב האחרת וכנראה לאר דבריך ימשיך לחשוב ככה חלוני שמתקרב לתורת הרבי שליטא
חילוני שמתקרב
הרב דרוקמן גר בקרית מוצקין עיר חילונית והוא אהוד ע"י הציבור החילוני. רב לא צריך להיגרר אחרי הציבור, רב צריך לחנך את הציבור וליישר את דעותיו.
שיר
23
כל מילה פנינה
גלשנית
22
תקרא במאמר, מה מציע הרב דרוקמן שליט"א: "פיתחו מרכז להנצחת חללי צה"ל. במרכז הזה תיקבע על הקיר רשימת חללי מערכות ישראל, כל חייל ו´יום השנה´ המדוייק לנפילתו, במרכז הזה יתפללו 3 תפילות ביום ויאמרו קדיש עבור כל חייל ביום היא"צ שלו"
מעיר
21
מה זה משנה מה אומרים!? למה כל העולם ותקשורת עושים מזה בלאגן?!
משה
20
הרי אם היו חושבים דברים טובים על א"י ועל היהודים שהחלו לבנות את הארץ והישובים - והרבנים באירופה היו מעודדים אותם לעלות לכאן ולא אומרים להם שכאן בארץ נעשים כולם כגויים וחילונים וה' לא איתם ...... לא היו נעקדים 6 מיליון יהודים. הוציאו דיבת הארץ רעה כמו כב' הרב דרוקמן. איזו רמה של כתבה!!
ולא עלו לא"י
19
(עכ״פ בגלוי). ילמדנו רבנו היכן היא שורה בגלוי ונרוץ לראות. אולי ב770?
ה׳ יצילנו
במקום בו לומדים תורה מתוך יראת שמים, שם מקום השכינה. בדיוק כך!
שמוליק
18
ולכל הליטאים הניזונים רק מ להיות נגד כולם, כבר מזמן לא שרפתם פחי אשפה. יאללה לכו לארגן איזה בלאגן. קברים, פחים, פיאות.. העיקר שיהיה לכם את מי לשנוא.
יהודי אחד
17
אלא דעת חב"ד. חסר כתיבה אוביקטיבית לחלוטין!
בן תורה
מי קובע מהי דעת תורה, האם בני הישיבות והכוללים הליטאיים הם מוסמכים לקבוע מהי דעת תורה? האם רק להם ניתנה התורה? הרב דרוקמן שליט"א אין לו דעת תורה אך ורק בגלל שהוא חב"דניק? התורה לא נמצאת בחב"ד? ד"א, מדבריך משמע שאתה תומך באפיקורסיות האלו.
שניאור זלמן
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שך מט
חסר חכמה לחלוטין!!!
אורחת לרגע
16
זה בטקסי יום הזכרון. ומבשרי אחזה.
אהוד
15
אין לך דעת אלא דעת הרבנים "הממלכתיים". לדעתם יתכן עירוב בין גברים לנשים בחתונה (ראה מאמרו של ראש ישיבת ההסדר בק. גת באחד האתרים), וחברה מעורבת מותרת לכתחילה (ראה ספרו של ראש ישיבת ההסדר בפתח תקוה).
יובל רן
בס"ד בסך הכל רב אחד התיר חברה מעורבת לכתחילה, עוד לא שמעתי על רב שהסכים איתו! בבקשה ממך, כמו שאתה לא אוהב שמכלילים את הציבור החרדי כך אתה על תכליל את הציבור הדת"לי.
יוחאי
הרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר בקרית גת כתב מאמר בוויי-נט בעד חתונות מעורבות
נריה
בס"ד אתה מוצא רב אחד שמתיר חתונה מעורבת ועוד רב אחד שמתיר חברה מעורבת לכתחילה ואומר שכך כל הרבנים הדתל"ים??? ממש אל כל הרבנים ששמעתי בהקשר לחוברת של הרב שרלו יצאו נגדו, הוא דעת מיעוט לחלוטין!
יוחאי
גם הוא מן הרבנים ה"ממלכתיים"???
חיים
14
ממ
לאו
13
דברי הבל ורעות רוח!אתה כנראה לא מבין את המושג של גאולת ישראל, אתה לא מבין את המושג של אחדות העם ביום הזיכרון,זה אמיתי!!!
יעקב
כלפי הנביא ירמיהו
-------
12
מתוך הגינות רבה יש לתמוך ברב
יצחק
11
אינם קובלים על הרשעה, אלא מוסיפים אור"
מרן הראי"ה זצ"ל
10
אני גר בעיר השכנה עכו ולא ידעתי על פה מפיק מרגליות כמוך כתבה שנונה מאלפת ןפקחית ירבו כמותך בישראל
א
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסף
8
הרב מקצין עמדותיו עד סאטמר ממש. אולי יואילו הרב ובני ביתו לעבור לארה"ב ובא לציון גואל? כתבותיך משדרות כפיות טובה כלפי שמים וכלפי החיילים היהודים הקדושים שנפלו כדי להגן על א"י!!!!!! ולמה להיטפל לשכולות ואלמנות??? כל הכתבה, לדעתי, היפך מחב"ד! בושה וחרפה.
המומה
שמעתי שהרב מתחרט על שלא ניקד את המאמר, ובגלל זה יש כאלה שמתקשים בקריאה. כי מי שלא מתקשה בקריאה רואה במאמר שהרב רק מעוניין לכבד את זכרם של החללים, בעוד שטקסי הזכרון כפי שנהוגים כיום, מבחינה יהודית, אינם אלא זלזול בנשמותיהם של הקדושים (מישהו מוכן לנקד את מה שכתבתי?) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסל
ויזתא
אכן כן, כ"ק הרבי זיע"א דגל בצורה חריפה ביותר נגד הציונות כולל הציונות הדתית, הרב דרוקמן שליט"א מקצין דעותיו כמו שהרבי לימד אותנו, ההיפך הוא הנכון, אם תעייני במאמר (כל ילד רואה א"ז) הוא כותב שצריך להקים מרכז לזכר כל חיילי צה"ל שנפלו, והמרכז הזה ידאג לומר 3 פעמים ביום קדיש וכן ללמוד משניות לעי"נ, וכבו
שניאור זלמן
האם הרבי לימד אותנו להקצין דעות בתקופה זו - כשצריך הרבה אחדות וקירוב לבבות בין יהודים - לפני הגאולה??? ואיפה הרבי עודד וכתב על כך נגד הציונות?? (כמדומני שהוא קיבל מאוד יפה את הרב אליהו זצ"ל). הכתבות של הרב מעוררות מחלוקות לא לשם שמים. נראה שהכל מעזות פנים ותו לא. כמו עם הכתבה "הרב עמי ותמי".
המומה
7
מיותר להילחם בקשר לדיקלומים שם. במילא אין רוח חכמים נוחה מהטקס הזה שרק גורם צער לנשמות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגיב
6
ולא משנה אם תקראו לו "אלוקים", "אלוהים", "השם", "הקב"ה" או אפילו "אללה" (כן, גם אללה זה שם של אלוהים). תשימו לב למזג האויר בימי האבל של עם ישראל. חום אימים ביום הזיכרון בכל שנה ואיך מזג האויר משתנה מיד לאחר מכן ביום העצמאות (נהיה יותר אביבי). זה חוזר על עצמו בכל שנה באופן מעניין. בקיצור - א
יהודי
5
הנה היום רוב הציבור בעל דעות ימניות, ובכל זאת השמאלנים שולטים. מה צריך יותר? אפילו להכניס את שם אלוקים לטקס הזכרון לא מאפשרים למרות שרוב הציבור בעד זה. חוץ מזה: כל הבילויי"ם שעלו לארץ יצאו לתרבות רעה. מה רצית? להעביר את כל עם ישראל על דת? בגלל סיבה זו גם הנצי"ב מוולוזין פרש מ"חובבי ציון".
צבי יהודה
4
בטקסט המקורי של "יזכור" (שאכן נכתב ע"י ברל כצנלסון) נכתב "יזכור עם ישראל" ולא "יזכור אלוקים", כפי שטענת... את השינוי דווקא ערכו הדת"ל בצבא שבחרו להפוך את הטקסט ל"יזכור אלוקים", ולא ההיפך...
שפוי לשם שינוי
3
ישר כוח לרב, אני מבין את דברי הרב אם כי נוטה להנגד לרובם, אולם רציתי להעיר הערה קטנה, במחילה. כבוד הרב הביא את הסיפור על ר"ע והמת, ולמד משם על חשיבותו של הקדיש, והסיפור אכן מראה זאת בצורה חריפה. אך יש באותו סיפור מסר נוסף - ר"ע לא זלזל בציניות על אותו בן שלא אומר קדיש על אביו, אלא קרבו באהבה, לימד
מאיר
2
לדעתי הדובר של חב"ד באר"הק ישר כח
שמי
1
במקום שהצדיקים האלה שמסרו את נפשם על קידוש השם נמצאים, אלוקים לא נמצא? אתה מבייש את החסידות שלך ואת היהדות החרדית כולה.
עצוב
הצדיקים נמצאים בגן עדן ומייחלים שביום היארצייט שלהם יגידו לפחות קדיש. טקס חד שנתי המתקיים לא ביום פטירתם, טקס נטול מנהגי ישראל, ועוד עם שירת בנות והנחת זרים, טקס כזה אך גורם צער לנשמות הצדיקים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל
אל תבלבלו את המוח.
רבנן
אל תבלבלו את המוח.
רבנן
את הטקסים האלה. או שאתה מוסר את עצמיך על קידוש ה' ורוצה טקס של קידוש ה' או שאתה מוסר את עצמיך על חילול ה' ורוצה טקס של חילול ה'
אובייקטיבי

אולי גם יעניין אותך:

עוד בצבא וביטחון: