פלסנר: "60 אלף תלמידי ישיבה יוגדרו עריקים"

ח"כ יוחנן פלסנר, יו"ר ועדת קש"ב מאיים: החל מה-1 באוגוסט כ-60 אלף תלמידי ישיבות יוגדרו עריקים, אם לא תעבור חקיקה מפורטת לדרישת בג"ץ. לדברי פלסנר, "יש לנו אינטרס לאומי עליון להעביר חקיקה ולהימנע ממציאות כזו ואני סבור שגם ראש הממשלה מודע לתמונת המצב הזו ולדחיפות שבקבלת החלטות אחראיות"

יוני גבאי | כיכר השבת |
יוחנן פלסנר (צילום: פלאש 90)

על רקע המשבר בוועדת פלסנר ופרישתן של ישראל ביתינו והבית היהודי, יו"ר הוועדה, ח"כ יוחנן פלסנר, התבטא כי בממשלה קיים רוב לתיקון החוק מה שיביא לשיויון היסטורי.

באירוע "שבתתרבות" בראשון לציון אמר פלסנר: "רגע ההכרעה מתקרב. אם לא תעבור חקיקה מפורטת על פי הנחיות בג"ץ, שתכלול גם את מרכיב המחויבות האישית של הפרט, החל מה-1 באוגוסט כ-60 אלף תלמידי ישיבות יוגדרו עריקים".

לדברי פלסנר, "יש לנו אינטרס לאומי עליון להעביר חקיקה ולהימנע ממציאות כזו ואני סבור שגם ראש הממשלה מודע לתמונת המצב הזו ולדחיפות שבקבלת החלטות אחראיות".

כזכור, שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע ביום חמישי על פרישת תנועתו מוועדת פלסנר שנועדה לפתור את בעיית אי השיוויון בנטל השירות הצבאי.

ליברמן אמר: בעקבות החלטת ועדת קש״ב להפלות לטובה את ציבור ערביי ישראל ולא לחייבו בשירות למדינה, החלטה הפוגעת בחשיבות השוויון בנשיאה בנטל בשירות, החליטה סיעת ישראל ביתנו לפרוש מחברות בוועדה ותביא להצבעה בכנסת את הצעת החוק שהגישה הקובעת שוויון בנטל לכל חלקי העם.

עוד אמר ליברמן: "ישראל ביתנו סבורה כי יש רק דרך אחת נכונה על מנת להביא לשוויון אמיתי בנטל בין כל האזרחים במדינה והיא חובת שירות בגיל 18 לכל אזרח: חילוני, חרדי או ערבי".

"ישראל ביתנו דוגלת בעקרון שנקבע במגילת העצמאות ולפיו שוויון בישראל מובטח לכולם, בזכויות ובחובות, ללא קשר לדת, גזע או מין, ויש לכבד זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר