לוחם המוסד גיורא צחור נהרג בתאונה בעת שרכב על אופניו

גיורא צחור, אחד האנשים המשפיעים ביותר על אגף כידון במוסד, ומי שהבריח את המרגל ואנונו לארץ, נהרג אתמול בתאונת דרכים, והוא בן 70. לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', צחור רכב על אופני השטח שלו בקטע הכביש שבין קיבוץ המעפיל לגבעת חיים, ונפגע ממשאית חולפת. גם לאחר מותו תמונתו אסורה בפרסום. "עצוב מאוד שדווקא האיש הזה, שחמק מכל סכנה אפשרית מצא את מותו בגלל רשלנות של נהג", אמרו אתמול במוסד בצער

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

אחד האנשים המשפיעים ביותר על אגף כידון, האגף למבצעים מיוחדים במוסד, גיורא צחור, נהרג אתמול (שני) בתאונת דרכים, והוא בן 70.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', צחור רכב אמש על אופני השטח שלו בקטע הכביש שבין קיבוץ המעפיל לגבעת חיים, כאשר נפגע ממשאית חולפת. גם לאחר מותו תמונתו אסורה בפרסום.

בתחילה נפצע צחור באורח קשה מפגיעת משאית, אך לאחר-מכן מת מפצעיו. מחקירה ראשונית עולה כי רכב על אופניו מול כיוון התנועה, אך טרם ברור מי סטה ממסלולו וגרם לתאונה.

גיורא צחור עמד בראש החוליה שהבריחה לישראל את מרגל האטום מרדכי ואנונו, לאחר שהצליח לצלם את מתקן הכור הגרעיני בדימונה מבפנים, והבעיר את התמונות ל"סאנדיי טיימס" הבריטי.

ואנונו ברח ללונדון, אך בהוראת ראש הממשלה דאז שמעון פרס, ששלח את המוסד לאתרו, ואנונו פותה להגיע לרומא ומשם לפי פרסומים זרים הוברח לישראל.

לפי הדיווח ב'ידיעות', צחור לקח חלק במספר גדול של מבצעים בחו"ל, כאשר בסוף שנות ה-70 מונה צחור לסגן מפקד 'כידון', שעל-פי פרסומים זרים עוסקת בחיסולים בחו"ל. בהמשך מונה למפקד החוליה.

"עצוב מאוד שדווקא האיש הזה, שחמק מכל סכנה אפשרית מצא את מותו בגלל רשלנות של נהג", אמרו אתמול במוסד בצער, עם קבלת הידיעה על מותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות