החיזבאללה מציג: כך נחטפו החיילים רגב וגולדווסר

בסוף השבוע, שידר הערוץ הלבנוני "אל-מייאדין", תיעוד ראשון ובלעדי של תקרית חטיפת חיילי צה"ל, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ב-12 ביולי 2006, שהביאה לפתיחת המלחמה. בסרטון הקצר נראית חוליית חיזבאללה כשהיא חוצה את גדר הגבול וברקע חילופי אש מסיביים. החוליה פותחת באש לעבר האמר של צה"ל, כאשר אחד ההאמרים נראה כשהוא מעלה עשן. התמונה בסרטון נעצרת כשהחולייה מתקרבת אל ההאמר

חוצים את הגדר (צילום מסך)

בסוף השבוע, שש שנים לאחר מלחמת לבנון השניה, שידר הערוץ הלבנוני "אל-מייאדין", תיעוד ראשון ובלעדי של תקרית חטיפת חיילי צה"ל, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ב-12 ביולי 2006, שהביאה לפתיחת המלחמה.

בסרטון הקצר נראית חוליית חיזבאללה כשהיא חוצה את גדר הגבול וברקע חילופי אש מסיביים. החוליה פותחת באש לעבר האמר של צה"ל, כאשר אחד ההאמרים נראה כשהוא מעלה עשן. התמונה בסרטון נעצרת כשהחולייה מתקרבת אל ההאמר.


תיעוד החטיפה

פעילי החיזבאללה חצו את מה שהוגדר בישראל כ"שטח מת", בשל הקושי לתפעול השטח ולהגן על המקום, ושם ביצעו את פיגוע החדירה והחטיפה. מתברר כי גם הג'יהאד האיסלאמי היה מעורב, ושם הפעולה שנבחר על-ידי אנשיו היה: "ההבטחה הנאמנה".

במהלך שידור הסרטון אמר הבעלים של ערוץ "אל מייאדין" כי עימאד מורנייה, בכיר החיזבאללה שחוסל שנתיים לאחר המלחמה, בחר באופן אישי את מקום החטיפה ואת מסלול הפעולה,כאשר הוא עצמו אבטח את נסיגת הכוחות עם החיילים החטופים.

מהתיעוד הזה עולה תמונה קשה על הקלות בה חצו פעילי החיזבאללה את גדר הגבול כמו גם הקלות בה הוציאו לפועל את פיגוע החטיפה שלדבריהם תוכנן שלושה חודשים.

ערוץ "אל מייאדין" הוקם על-ידי רסאן בן ג'דו, מנהלה לשעבר של רשת "אל ג'זירה", שהקים ערוץ עצמאי לאחר ששונה אופן הסיקור התקשורתי נגד המשטרה הסורי במחאה האזרחית.

קרנית גולדווסר, אלמנתו של אהוד, הגיבה לסרטון, בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, ואמרה כי "זו עוד מניפולציה שמפעיל עלינו נסראללה. המניפולציה הראשונה הייתה ברגע שהוא חטף את יקירינו ואהובינו למען פרסום ודברים מתועבים. זה ההבדל בין בני אדם לבין כאלה שטוענים שהם כאלה. לצערי הסרט לא מחדש לנו כלום, מכיוון שהשאלה היחידה שנותרה פתוחה היא אם הם יצאו על הרגליים או לא, וכאן הסרט נעצר".

"מהרגע שהוא חטף את אודי, הוא לא רואה אור יום", אמרה קרנית באשר למזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה. "אני מאחלת לו שימשיך לא לראות את אור היום, ושיגמור כמו בן-לאדן ומורנייה - גם הם חשבו שהם יחיו שנים ארוכות".

כזכור, גופותיהם של רגב וגולדווסר הוחזרו לישראל ביולי 2008, במסדרת עסקת חילופים עם החיזבאללה, תמורתם הוחזרו סמיר קונטאר, ארבעה אנשי חיזבאללה וגופות 190 מחבלים, כאשר עד הרגע האחרון הייתה תקווה כי הם ישובו חיים, עד אשר נחשפו ארונותיהם.

חוצים את הגדר
מתקרבים לעבר ההאמר הצה"לי
ירי לעבר ההאמר
פושטים על ההאמר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר