התשובה הישראלית לאיראן: שידרוג מערך טילי החץ

ישראל משדרגת את מערך טילי החץ להגנה מפני טילים בליסטיים ולהשמידם בגובה רב, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס' מפיו של גורם בטחוני רשמי בישראל. לפי הדיווח, מהלך שדרוג טילי החץ מבוצע במסגרת "מרוץ חימוש" המגובה על-ידי ארצות-הברית. הדור החדש של טילי החץ, נקרא "בלוק 4", ובסוללות הישראליות הותקנו רדארים וטכנולוגיות שונות המסונכרנות עם מערכות ההגנה האמריקאיות

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ישראל משדרגת את מערך טילי החץ להגנה מפני טילים בליסטיים ולהשמידם בגובה רב, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס' מפיו של גורם בטחוני רשמי בישראל.

לפי הדיווח, מהלך שדרוג טילי החץ מבוצע במסגרת "מרוץ חימוש", כלשון הגורם, המגובה על-ידי ארצות-הברית נגד גורמים עוינים במזרח התיכון, ובראשם איראן וסוריה.

הגורם, אמר לסוכנות הידיעות כי הדור החדש של טילי החץ, נקרא "בלוק 4", ובסוללות הישראליות הותקנו רדארים וטכנולוגיות שונות המסונכרנות עם מערכות ההגנה האמריקאיות.

"הדיוק והטווח יהיו גדולים יותר", אמר הגורם על מערכת החץ המשופרת. "זה חלק מהמרוץ הטכנולוגי המואץ באזור", הוא מדגיש.

לדבריו, "לטהרן יש קבוצות גרילה שפועלות בלבנון ובעזה ויכולות לטווח את ישראל במהלך כל עימות אזורי. ארסנל הטילים שלהם לטווח קצר שופר והורחב".

הגורם, מוסיף ואומר כי "לאחר שהאמריקנים עזרו במימון הפרויקט הם חופשיים לעשות שימוש בטכנולוגיה גם לצרכיהם שלהם. המדיניות של משרד הביטחון הישראלי היא לספק לאמריקנים את כל הנתונים שחשובים לביטחונה של ארצות הברית, כולל מטרות, מיירטים, מכ"מים וגורמי פיקוד ושליטה".

בסוף השבוע, ערכה איראן ניסוי בטיל קרקע-קרקע המסוגל להגיע עד לטווח של 300קילומטרים ולפגוע גם במטרות יומיות. שר ההגנה של איראן אמר כי "החשיבות של הטיל הזה בכך שהוא מסוגל לפגוע ולהרוס כל מטרה בטווח של שלוש מאות קילומטרים מהמפרץ הפרסי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר