יהושע לימוני בסינגל חדש: "רק טוב"

הזמר והיוצר יהושע לימוני בסינגל חדש מתוך אלבומו החדש "מתפוצץ" שיצא בקרוב. השיר שכתב והלחין לימוני עוסק בחתונה מאוחרת. הפקה מוסיקלית: איתי צוק ויהושע לימוני (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

יהושע לימוני מוזיקאי מוכשר במיוחד, חוזר בתשובה שניגן בעבר כמתופף עם אמנים רבים מהשורה הראשונה דוגמת אביתר בנאי ורבים אחרים. זהו אלבומו השלישי מאז חזר בתשובה והספיק גם להתחתן בגיל מאוחר יחסית.

לימוני מספר על השיר החדש: "רק טוב" – צמד מילים שהיה שגור בפיו של אבי מרדכי ז"ל שנפטר שנה לפני סיום ההקלטות של האלבום הראשון.

למשל כשנדרש לכתוב ברכת יום הולדת או כל ברכה אחרת, איכשהו זה היה מתמצה ומתמצת אצלו ל"שיהיה לך רק טוב". למה? כי "זה כבר כולל את הכל, כל הדברים הטובים". לאבי שביקש להגיע לתמצית היו שניים-שלושה צרופים פשוטים ומאוד נקיים, עליהם הונח מפעל חייו הרעיוני. כמו גם למשל "לאהוב את הטוב (רק) בגלל שהוא טוב". מאז פטירתו ידעתי שצמד המילים "רק טוב" יכנס אצלי לתוך שיר.

את השיר "רק טוב" כתבתי לפני כעשרים שנה, היינו פותחים איתו את ההופעות, זה היה שיר מיוחד עם ביצוע מיוחד ומבנה לא שגרתי, שלמרות שניסיתי ושמאוד רציתי, הוא לא הצליח להיכנס לאף אחד משלושת האלבומים שלי, בעיקר בגלל מורכבות היתר שלו.

כל זה עד האלבום הנוכחי, החלטתי שהפעם אני עושה מאמץ ומצליח לחלץ את השיר הזה לאויר. כשנפגשתי עם איתי צוק (המקסים) להפיק איתו את השיר, שוב נתקלנו באתגר שמביא איתו השיר היפה הזה. איתי שלח אותי לעבוד על המבנה שלו, ובאמת שיניתי לו את המבנה אבל השינוי במבנה הצריך גם שינוי בטקסט. מה שהביא אותי להתחיל לכתוב אותו מחדש. בעקבות פגישה עם חבר - משה בן יוחנה, הצלחתי לצאת קצת מקבעון של עשרים שנה סביב השיר וזה עזר לי להניע תהליך. השיר שוכתב ונכתב מחדש... השתנה הלחן, השתנה הנושא, השתנה המבנה. כמעט שנה אני משכתב אותו, לא רק פעם אחת אלא ארבע פעמים!!! לא נשאר כמעט זכר מהשיר המקורי.

בשיר המקורי הצירוף "רק טוב" חזר על עצמו הרבה פעמים. בתוצאה הסופית של השיר הוא לא מוזכר בכלל. זו הסיבה שהתעקשתי להשאיר את השם "רק טוב", לכבוד אבי ז"ל ולכבוד כל החתונות המאוחרות. כן, יצא בסוף שיר על חתונה, חתונה מאוחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר