"ההתנדבות שינתה את חיי מקצה לקצה"

בתיה כהן ונתנאל כהן, סטודנטים במרכז האקדמי לב, זכו בפרס המל"ג לתרומה מיוחדת לקהילה. הם לוקחים חלק במיזם 'לב בקהילה' ומתנדבים לסייע לאוכלוסיות מוחלשות (בקהילה, מקודם)

הסטודנטים בהתנדבות בקהילה (צילום: יח"צ)

שני סטודנטים של המרכז האקדמי לב זכו השבוע בפרס המל"ג לתרומה מיוחדת לקהילה. השניים, בתיה כהן ונתנאל כהן, פעילים במיזם 'לב בקהילה' ומתנדבים מזה כמה שנים לסייע לאוכלוסיות מוחלשות. שווי הפרס היוקרתי - 10,000 ש"ח והוא מוענק בכל שנה לעשרה סטודנטים מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

בתיה כהן, סטודנטית בחוג לסיעוד של המרכז האקדמי לב, זכתה בפרס על התנדבותה במרכז הזכויות של 'לב בקהילה' בסיוע לפונים חרדים עם מוגבלות להכיר ולממש את הזכויות המגיעות להם. בתיה, בת המגזר החרדי, החלה להתנדב ב-2017 וכיום היא מנהיגה ועוגן משמעותי של מרכז הזכויות.

"ההתנדבות היא חלק נכבד מהחיים שלי", מספרת בתיה. "היא נותנת לי כוח להמשיך להילחם עם הפנים קדימה למען אותן משפחות שאין להן את הכלים והידע לצאת ממעגל העוני שהן נמצאות בו. ובעיקר", היא מוסיפה, "ההתנדבות גורמת לי לגלות את היכולות שלא ידעתי שיש בי. ההתנדבות מרימה אותי ומחיה את נפשי ולימדה אותי על הכוח הרב שיש לכל אחד ואחת".

נתנאל כהן, סטודנט להנדסת תוכנה, מתנדב מאז 2016 בארגון שלוה, שמסייע לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בתחילת דרכו בשלוה הוא ליווה קבוצה גדולה של ילדים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית בכל משימות היום שלהם. הוא הגיע למרכז שלוה בירושלים מדי יום ואף בשבתות, ולאור מעורבותו העמוקה בחיי הארגון ניתנה לו אחריות לטיפול בבעיות המורכבות ביותר של החניכים. נתנאל ממשיך להתנדב גם בימי משבר הקורונה. בתחילה נסע לבתי הילדים, ומשההנחיות אסרו זאת, הוא שומר על קשר רציף עם הילדים וההורים בשיחות וידאו, תומך ועוזר להם גם מרחוק.

"הפעילות בשלוה תרמה לי לבנות את עצמי ונתנה לי כלים לחיים", מספר נתנאל. "ההתנדבות שינתה אותי מקצה לקצה. אני שמח שאני חלק מהארגון ומקווה כל חיי להמשיך ולהתנדב בשלוה".

ד"ר צביקה אור, מייסד ומנהל 'לב בקהילה', פרויקט הדגל החברתי של המרכז האקדמי לב, שיבח את שני הזוכים: "בתיה ונתנאל הם דוגמה ומופת למתנדבים מסורים ומחויבים לקהילה, שבמשך שנים מתמידים בעשייה חברתית יוצאת דופן עם אנשים וילדים עם מוגבלות, והגיעו להישגים מרשימים בפעילותם. הם דמויות מעוררות השראה הן בקהילותיהם והן בקמפוסים, וכיום סטודנטים נוספים הולכים בדרכם. אנו מודים למועצה להשכלה גבוהה על התמיכה המתמשכת וההכרה בתרומה המיוחדת של הסטודנטים של 'לב בקהילה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר