יותר מתחברים ל-WiFi, פחות מודעים לאיומים

קרוב ל-69% ממשתמשי המכשירים הניידים עושים שימוש ברשתות WiFi חינמיות, אולם לא מודעים לאיומים הנשקפים מהשימוש. כך עולה מסקר שביצעה B2B באפריל 2013 (טכנולוגיה)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לפי סקר שביצעה חברת B2B באפריל 2013, בית אב ממוצע במערב אירופה מחזיק בממוצע 5.1 מכשירים המתחברים לאינטרנט.

"מדובר בעלייה של 17 אחוזים בכמות המכשירים המתחברים לאינטרנט לתא משפחתי, וזו עלייה שמגיעה מתחום הטלפונים והטאבלטים ולא מחשבי ה-PC, כי באותה תקופה ירדו מכירות המחשבים באירופה ב-20 אחוזים, ומכירות הסלולרים והטאבלטים עלו ב-13 אחוזים", אמר נועם פרוימוביץ, מנהל מעבדת קספרסקי ישראל.

לדברי פרוימוביץ: "מה שהשתנה בתפיסה זה הניידות והנגישות למידע, אני לא חייב לשבת מאחורי שולחן כדי להתחבר לאינטרנט".

לפי אותו מחקר, לא פחות מ-69 אחוזים מבעלי המכשירים הניידים משתמשים כיום ברשתות WiFi ציבוריות וחינמיות כדי לגלוש באינטרנט, ו-75 אחוזים משתמשים בשירותי אחסון בענן שהפכו לשירות מובן מאליו עבור רבים.

אלא שבשעה שרוב המשתמשים מגינים על מחשבי ה-PC שלהם - בתחום הניידת, המודעות לאיומים עדיין אינה חזקה מספיק. "פעם היו אומרים שמערכות מחשוב מבוססות מקינטוש ולינוקס עמידות בפני סכנת וירוסים כי חלקן בשוק מול מחשבי חלונות זעיר, אבל כיום, עם ההתחזקות הכה משמעותית של המכשירים הניידים, אנו מתחילים לראות במערכות הללו בדיוק את אותם סוגים של התקפות ייעודיות שפעם היו שמורות רק למחשבי PC, והציבור חייב להבין שמדובר באותה רמת סיכון", אמר פרוימוביץ.

הנתונים בישראל מראים שהבעיה אף אקוטית יותר, ולכן הצורך בפתרון אבטחה הינו חיוני יותר. אמנם מכירות ה-PC צמחו בין החציון הראשון של 2012 לחציון הראשון של 2013 ב-13 אחוזים, אך במקביל צמחו מכירות הטלפונים והטאבלטים ב-193 אחוזים, כשאחוז החדירה של הטלפונים החכמים בשוק טיפס באותה התקופה מ-35 אחוזים ל-57 אחוזים, מה שממצב את ישראל כאחת המדינות המובילות בעולם בשימוש בטלפונים חכמים לעומת גודל האוכלוסייה.

סמארטפונים וטאבלטים הפכו לכלי סטנדרטי לגלישה, תקשורת ורכישות מקוונות, אבל למרות השימוש הגובר שלהם למטרות גלישה, משתמשים רבים אינם מודעים לכך שהמכשירים הניידים שברשותם משמשים כמטרות לעבריינים ברשת ולפיכך נדרשים להגנה מלאה, כמו זו שהפכה לסטנדרט במחשבים אישים וניידים.

המציאות החדשה של התקפות על מכשירים ניידים אינה מפתיעה, מאחר והתנהגות עברייני הרשת היא צפויה למדי: הם תמיד יעדכנו את שיטות הפעולה שלהם ואת מטרותיהם כאשר הם מזהים הזדמנות חדשה לגנוב כסף. הצפת השוק בטאבלטים וסמארטפונים המתחברים לרשת ללא הגנה מתאימה סיפקה בשנים האחרונות לגנבים סוג חדש של הזדמנות פריצה.

מכשירים ניידים הפכו לכלי גלישה מרכזי עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם, ומערכת ההפעלה אנדרואיד היא המטרה המרכזית של עברייני הרשת. אין זה מפתיע, מאחר ואנדרואיד מחזיקה ב- 68 אחוזים משוק הסמארטפונים העולמי. למעשה, כמעט 99 אחוזים מכל הקוד הזדוני לניידים שאותר על ידי מעבדת קספרסקי תוכנן לתקוף מכשירי אנדרואיד.

מספר תוכנות הקוד הזדוני החדשות שאותרו ב- 2012 – יותר מ- 43,000 יחידות ייחודיות – גדול פי 10 מאשר זה שהתגלה ב- 2011. קצב זה של ייצור קוד זדוני רק הולך וגובר, ובמהלך המחצית הראשונה של 2013 זיהתה מעבדת קספרסקי יותר מ- 53,000 יחידות ייחודיות של קוד זדוני לאנדרואיד. גידול עצום זה מצביע בבירור על הצורך בהגנה איכותית על השימוש בכל מכשיר נייד המתחבר לאינטרנט.

לדברי אלכסנדר ארופיב, סמנכ"ל שיווק, מעבדת קספרסקי: "המשתמש הממוצע יכול היום להימנע משעות של מחקר, רכישה והתקנה של מספר מוצרי אבטחת מידע עבור כל אחד מהמכשירים שלו. עם Kaspersky Internet Security – Multi-Device, יצרנו אפיק להגנה על כל המחשבים והמכשירים הניידים של המשתמש בצורה קלה ופשוטה. הלקוחות שלנו יכולים לרכוש מוצר אחד, ולהתקין רישיון אחד על כל המחשבים והמכשירים הניידים, ולהמשיך בסדר היום שלהם כשהם בטוחים בהחלטה החכמה שביצעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר