לא אייפון 6: אפל השיקה את IOS 8

כצפוי אפל חשפה בכנס המפתחים גרסאות חדשות למערכות ההפעלה של למכשירים ניידים IOS 8. מלבד זאת הציגה שיפורים לדפדפן הספארי ואפליקציות חדשות וסוף סוף מערכת ווידג'אטים לאייפון. בנוסף שיפורים משמעותיים למפתחים ושפת תכנות חדשה. IPHONE 6 לא היה (חדשות הטכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
IOS 8 (צילום: צילום מסך)

אפל חשפה אמש (שני) בכנס המפתחים שלה WWDC 2014 גרסאות חדשות למערכות ההפעלה מבית החברה. מערכת ההפעלה למחשביי אפל, OSX קיבלה גרסא חדשה בשם Yosimite, בעיצוב שטוח המזכיר את מערכת ההפעלה לניידים IOS 7. ותציע בין היתר שיתוף מתקדם עם מכשירים מסביב, כולל המשך עבודה מהמחשב לנייד או לטאבלט בלחיצת כפתור. כך למשל אם אתם באמצע עבודה על מסמך בנייד, ותכנסו הביתה, יציע לכם המק להמשיך את העבודה מהמחשב.

מנכ"ל אפל טים קוק, התגאה באירוע בכך שמעל ל50 אחוז ממשתמשי המק עדכנו את מערכת ההפעלה שלה, לעומת כ14 אחוז של משתמשי מערכות ההפעלה של מיקרוסופט, שעברו לwindows 8.

IOS 8

בתחום הניידים, החברה חשפה את מערכת ההפעלה הבאה שלה IOS 8, אשר זמינה להורדה כבטא למפתחים רשומים כבר מהיום, ותגיע לשוק בסתיו הקרוב.

IOS 8 בעיקר מדביק את הפערים מול המתחרה אנרואיד. במערכת החדשה נכללו שיפורים רבים ומעניינים, אך רובם הם השוואה לתכונות המקובלות זה מכבר באנדרואיד. כך למשל הווידג'אטים, אותם יישומונים בדף הראשי, שמציגים עדכונים ואף מאפשרים פעולות מבלי להיכנס לאפליקציה, דבר שהוא סטנדרט באנדרואיד זה שנים. כעת מגיע לאפל, ויאפשר שליטה על אפליקציות ממסך שליטה מיוחד.

כמו כן הסנכרון המושלם בין מכשירים שונים של אותו משתמש, כמו המחשב הביתי והסמארטפון, שכולל סינכרון היסטוריית שימוש ואפליקציות משתמש ועוד, שהיה סטנדרט בגוגל. וכעת אפל הדביקה את הפער עם היישום Spotlight שיעבוד עם שירות הענן של אפל iCloud.

IOS 8 (צילום: צילום מסך)

אפל גם מציעה סינכרון משפחתי חדש, אשר יאפשר לשתף תמונות ומשימות ועוד עם המשפחה, או עם קבוצה נבחרת (מזכיר לכם את ווטסאפ?). כמו כן יוכלו הורים לרכוש אפליקציות לילדים הרשומים בחשבונם, ולמנוע מהילדים עצמם לבבצע רכישות מהטלפון.

בנוסף ישנם עוד כמה שיפורים מינוריים, כמו זיהוי שירים דרך היישום 'סירי'. והפעלת היישום ע"י אמירה "היי סירי". יישום ההודעות של אפל iMessage עבר שדרוג, ויאפשר את קבלת כל ההודעות לכל המכשירים הרשומים בחשבון, כמו כן היא תאפשר שיחות טלפון דרך המחשב והאייפד. כמו כן אפליקציות יוכלו לשתף מידע בינהם, כך למשל תוכלו לשלוח מייל מאפליקציה אחת מבלי לפתוח לגמרי את אפליקציית המייל.

אז מה חדש ב-IOS 8

אז מה בכל זאת אפל חידשה שלא ראינו כבר לפני זה באנדרואיד? לא הרבה, ולא ממש משמעותי למשתמש הביתי הישראלי. אפל הודיעה כי היא עוזבת את שפת התכנות שאיתה עבדה בעשרים השנים האחרונות, כמו גם את כל סביבות הפיתוח שלה, ועוברת לספת תכנות חדשה בשם סוויפט.

חידוש נוסף הוא אפשרות לשליטה על פלטפורמת בית חכם מהטלפון, שיאפשר כיבוי אורות מזגנים ואפילו שליטה על דלת מוסך החניה ועוד. אלא שזה ידרוש התקנת חלקים של אפל בבית. בישראל בכל מקרה החלקים אינם משווקים.

מרכז הודעות אינטראקטיבי (צילום: צילום מסך)

בנוסף מציעה אפל אפליקציה חדשה בשם Health שתנטר את הבריאות שלכם, האפליקציה תאסוף את כל המידע הקשורלבריאות שלכם, כמו נתוני הליכה גובה משקל ועוד, מכלל המכשירים שלכם, כולל צמידי כושר וכדומה, ותציג אותם במקום אחד וכנתונים משוקללים.

בניגוד לשמועה שרצה בימים האחרונים, שאפל תשיק את הiphone 6. לא היתה אפילו התייחסות למכשיר הבא של החברה. אם כי ההערכות הם שהמכשיר הבא יושק בעוד כחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר