צפו במטוס העתיד: ללא חלונות אך עם נוף פנורמי מרהיב

העתיד כבר כאן. מטוס מנהלים חדש שעוצב בפריז מציג מטוס ללא חלונות ובמקומן הקירות מציגים מראה פנורמי. אם תרצו תוכלו גם לשבת על חוף הים בגובה 10 קילומטר. מי צריך מושב חלון? (טכנולוגיה, חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: Technicon Design)

אם יצא לכם לטוס, אתם וודאי מכירים את הבקשה לישיבה במושב שעל יד החלון. מלבד העובדה כי תחסכו את אי הנוחות בישיבה באמצע הספסל, לא מעט מהנוסעים חפצים לראות את הנוף המרהיב הנשקף מהמטוס המשייט בגובה רב, כשאוקייאנוסים, ערים ומדינות שלמות נפרסים תחתיו.

יתכן כי בקרוב יוכלו כלל הנוסעים ליהנות מהנוף המרהיב, ובלי להציץ מהחלון הקטנטן המוצע כיום. בתחרות עיצוב למטוסים, עיצבה חברת Technicon Design את מטוס העתיד. למטוס לא יהיו כלל חלונות בקבינת הנוסעים, אך במקומו ימוקמו מסכי תצוגה באיכות גבוהה במיוחד, אשר ישולבו בקירות ותקרת המטוס, ויציגו את סביבתו החיצונית של המטוס ב-360 מעלות.

מערכת התצוגה תסתייע במצלמות בהפרדה גבוהה, כמו גם בחיישנים שונים, אשר ימוקמו מחוץ למטוס בפריסה מלאה. וכך יוכלו להציג את כל מה שקורה מסביב למטוס, באופן בו כלל הנוסעים יוכלו ליהנות ממנו.

בנוסף, יוכלו הנוסעים לבחור על ידי מחשב השליטה, כל נוף שירצו שיוצג להם במהלך הטיסה, הם יוכלו לכבות את מערכת התצוגה ולישון, מבלי שהשמש תחדור מבעד לחלונות. אם ירצו הנוסעים להרגיש במטוס המוכר וה"ישן", יוכלו לבחור בתצוגת חלונות קטנים, שיתנו להם את התחושה המוכרת.

מלבד נוחות הטיסה, העיצוב החדש יוכל לחסוך הרבה, הן בעלות בניית המטוס, והן בעלויות הטיסה. מכיוון שהחומרים מהם בנויים החלונות, כמו גם האופן בו הם משולבים בדפנות המטוס, מכבידים עליו ומייקרים את עלותו. מלבד זאת, העיצוב החדש יחסוך חלק מעבודתו של צוות האוויר, כשהם לא יצטרכו לעבור ולהזכיר לכולם לפתוח את החלונות לקראת ההמראה או הנחיתה.

העיצוב החדשני זיכה את החברה בפרס בין לאומי לעיצוב יאכטות ומטוסים, בתחרות שנערכה בלונדון.

צפו בהדמיית המטוס:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר