האקרים מסין גנבו מידע על כ-4.5 מיליון חולים בארצות הברית

הסינים תוקפים שוב. רשת chs אשר מתפעלת 3 בתי חולים באוהיו ארצות הברית הודיעה כי האקרים הצליחו לחדור ממחשבים אשר ממוקמים בסין, למחשבי החברה ולגנוב מידע אישי רב הכולל גם מספרי ואמצעי זיהוי (חדשות טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

שוב זה קורה בארצות הברית. חברת chs, אשר מתפעלת שלשה בתי חולים באוהיו שבארצות הברית. הודיעה במכתב לרשות לניירות ערך האמריקנית, כי האקרים אשר פועלים משרתים סיניים הצליחו לבצע פריצה למחשבי החברה ולגרום לנזק ולגניבת מידע מהשרתים.

על פי המכתב, הצליחו הפורצים לגרום נזק חסר תקדים למערכת הרפואית, ולגנוב מידע אישי של כ-4.5 מיליוני בני אדם, אשר היו מטופלים בבתי החולים אותם מתפעלת chs. לטענת החברה, ההאקרים לא הצליחו לדלות מידע רפואי אישי על המטופלים, ורק מספרי הביטוח הלאומי ואמצעי זיהוי אחרים כמו תאריכי לידה וכדומה נגנבו מהמחשבים.

אין זו הפעם הראשונה בה נפרצו מאגרי מידע רפואיים אמריקניים. מוקדם יותר השנה, נפרצו מערכות המחשוב של מערכת הבריאות של מדינת מונטנה, אלא שאז נגנבו רק כמיליון פרטי זיהוי אישיים.

צבא הסייבר של סין

חברת chs לא פרסמה מי עומד מאחורי ההתקפה, או האם היא יודעת מי הם ההאקרים. אלא רק שהמתקפה בוצעה משרתים הממוקמים בסין.

בשנים האחרונות הפכה סין לאחד ממעצמות הסייבר בעולם, וחברות אמריקניות רבות נפלו קרבן למתקפות שבוצעו על ידי האקרים בסין. בחלק גדול מההתקפות שמקורן בסין, הואשמה ממשלת סין. ואף נחשפו מספר יחידות סייבר מיוחדות של צבא סין, אשר גורמים לנזק גדול לחברות אמריקניות.

יחידות הסייבר מנסות לא פעם לחדור למאגרי מידע צבאיים, ולעתים אף מצליחות בכך. כך למשל הצליחו לחדור למחשבי ענקית הנשק לוקהיד מרטין, אשר נחשבת ליצרנית הנשק הגדולה בעולם, ואחראית על חלק נכבד מהנשק המתקדם האמריקני. בפריצות שביצעו הסיניים, נטען כי הצליחו להניח את ידיהם על תוכניות מסווגות ביותר של מטוסי העל האמריקניים, ה-F-22 וה-F-35.

אך האמריקאים מאשימים את ממשלת סין גם במלחמת סייבר כלכלית, שמטרתה היא גניבת סודות מסחריים מהחברות האמריקניות. בשנים האחרונות החל הממשל האמריקני להילחם בתופעה, והקים ארגונים המסייעים בהגנה על אתרים חשובים, כמו גם ארגונים המייעצים בנושאי אבטחת מידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר