צפו: השימוש הצבאי המפתיע ב-Google Glass

חברת גוגל לא תאהב את הרעיון: מעתה ניתן להשתמש במשקפי המציאות הרבודה 'גלאס' של ענקית האינטנרנט גוגל כדי לירות מעבר לפינה גם בלי לראות את האויב שמולכם (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של החברה)

לא לכך התכוון המשורר: כאשר ענקית האינטרנט גוגל הציגה את המשקפיים שלה "Google Glass" שנועדו להביא את המציאות הרבודה אל העם, היא ללא ספק לא התכוונה להפוך אותם למכונת הרג מסוכנת שמסוגלת לפגוע בצורה מדויקת באויבים - גם אם הם לא בקו הראיה הישירה.

חברת נשק בשם Tracking-Point החליטה לקחת את מוצר הדגל של ענקית הטכנולוגיה ולפתור באמצעותו בעיה צבאית קשה. כיום, על מנת לבצע ירי מושלם, על היורה לחשוף את עצמו, בשעה שהוא מכוון את נשקו. אלא שבשעה שהוא מכוון את הנשק הוא חשוף לירי נגדי ומסוכן של האויב.

החברה החליטה לעשות שימוש בכוונת אופטית מתקדמת שמצלמת את זירת הקרב באמצעות חיישן אופטי מתקדם, לאחר מכן, היא מעבירה את שידור התמונה ישירות אל משקפי המציאות המדומה של גוגל, שמשמשים על מנת להקרין את התצוגה המתקבלת.

כך יכול הלוחם לכוון את הנשק ולירות מאחורי מסתור, או כשהוא מתחבא מעבר לפינה ומבלי שהוא מסכן את עצמו. הטכנולוגיה גם מאפשרת לירות מרחוק ללא חשיפה מינימלית לשדה הקרב כשעל מקרן הגוגל גלאס מוקרנים כל הנתונים הפיזיים שבשדה על ידי שימוש בחיישנים, כמו גם הנתונים הטכניים של כלי הנשק וחיי הסוללה של הכוונת האופטית.

למרות שהשימוש ללא ספק יציל חיים של המשתמשים בו, ספק רב אם ענקית האינטרנט גוגל שמצהירה שוב ושוב כי ברצונה להפוך את העולם למקום טוב יותר שמחה על השימוש הקטלני במיוחד בפרויקט הדגל שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר