בקרוב: פייסבוק תחסל פוסטים פרסומיים בפייסבוק

לפייסבוק נמאס שארגונים וחברות מקדמות מוצרים פרסומיים בעמודי הפייסבוק שלהם ללא תשלום, ולכן החליטה שהחל משנת 2015 פוסטים שכל מטרתם היא פרסומית יחוסלו כליל כשהם לא יזכו לתפוצה. החברה טוענת שהמהלך נועד לסייע למשתמשים (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מהלך שיווקי או דאגה למשתמשים? הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הודיעה במהלך סוף השבוע האחרון, כי החל משנת 2015 אלגוריתם הסינון שלה, הקובע היכן ימוקמו הפרסומים של הדפים האהובים אליכם בפיד. יחסל סופית את הפוסטים הפרסומיים אותם מעלים חברות וארגונים לעמודי האוהדים שלהם. כמו כן תחסל החברה פוסטים שנועדו "לסחוט לייקים", כמו פוסטים שמציעים תוכן רק לאחר לחיצת לייק, כשהתוכן אינו קיים באמת.

על פי החברה, המהלך נועד על מנת לסייע למשתמשים שמקבלים כיום בפיד שלהם פרסומות רבות. ובפייסבוק מספרים שהשינוי הדרסטי ביחס לאותם מפרסמים, הגיע בעקבות סקר שערכה החברה אצל משתמשיה, שם קבעו המשתמשים כי הם מעדיפים לקבל בפיד את המידע שפרסמו החברים שלהם, כמו גם תוכן שפורסם על ידי דפים מהם הם מבקשים להתעדכן.

האלגוריתמים של פייסבוק יחלו לסווג את הפוסטים של דפי הפייסבוק בכמה רמות. כאשר למשל חברה המפרסמת בפייבוק, ובמקביל מפרסמת בעמוד שלה את תוכן הפרסומת, ללא תשלום לפייסבוק (פרסום אורגני), יסווג כפרסומות, ולא יזכה כמעט לחשיפה. גם פוסטים שנועדו לעודד רכישת מוצר מצד שלישי יסווגו כפרסומות, ולא יזכו לחשיפה משמעותית.

במקביל תחל החברה להוריד באופן דרסטי יותר את החשיפה של "סחטני הלייקים", שכאמור מציעים תוכן שאינו קיים, רק לאחר שתלחצו על לייק לעמוד או לאתר האינטרנט. כאשר לפני מספר שבועות החברה החלה להוריד את רמת החשיפה של אלו העושים שימוש בסחיטת לייקים. אך החל משנת 2015 החשיפה לה יזכו תהיה אפסית.

על מנת לקבוע איזה פוסט הוא "סחטן לייקים" ואיזהו פרסום לגיטימי, יעשו בפייסבוק שימוש באלגוריתמים שיבדקו כמה זמן נשארו משתמשים שנכנסו לקישור, באתר האינטרנט אליו עברו. כמו גם את נפח השיתופים והתגובות שהיו לפוסט. שביחד יוכלו לקבוע אם מדובר בלינק לגיטימי עם תוכן אמתי, או פוסט המיועד לסחוט לייקים.

בפייסבוק טוענים כי מרבית דפי הפייסבוק לא ירגישו כלל בהבדל, וכי רק אלה המנסים לעשות פרסום וכסף על גב המשתמשים (מבלי שיעברו דרך שירות הפרסומות של החברה), הם אלו אשר ירגישו בהבדל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר