האיחוד האירופאי הגיש כתב אישום נגד Google

האיחוד האירופאי הגיש כתב אישום נגד ענקית האינטרנט Google, זאת בטענה שעברה על חוקי ההגבלים העסקיים, בכך שהפנתה מחפשים דווקא לאתרים שלה (חדשות דיגיטל)

(צילום: shutterstock)

גוגל בצרות: האיחוד האירופאי הגיש היום (רביעי), כתב אישום נגד ענקית האינטרנט גוגל בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים באירופה, במנוע החיפוש הפופולרי של החברה. באיחוד האירופאי מאשימים את גוגל בכך שהיא מנצלת לרעה את כוחה בשוק האירופאי.

כתב האישום שהגיש האיחוד האירופאי היום, מוגש לאחר חקירה נרחבת שמנהל האיחוד האירופאי נגד גוגל מזה כחמש שנים. באיחוד האירופאי דורשים כי גוגל תחויב לבצע שינוי משמעותי במודל העסקי שלה, כמו גם לשלם קנסות גבוהים במיוחד שעל פי מקורות שונים עלולים להגיע גם ל-6 מיליארד דולר.

בכתב האישום שיוצג לגוגל בימים הקרובים, נטען כי החברה ניצלה את מעמדה בתחום החיפוש בכדי להפנות תעבורה לשירותי החניות והשוואת המחירים שלה, כשהדבר הגיע על חשבון שירותים מתחרים, כמו כן נטען כי גוגל מחקה ממנוע החיפוש תוכן מאתרים יריבים וכן נטען כי החברה חתמה עם מפרסמים על הסכמים שאוסרים עליהם לעבוד עם מנועי חיפוש מתחרים.

נציבת התחרותיות של האיחוד האירופי, מרגריט וסטאגר, מסרה כי "בכל הנוגע לגוגל, אני מאוד מודאגת מכך שהחברה נתנה יתרון לא הוגן למוצרי השוואת המחירים שלה, תוך הפרה חוקי ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי", אמרה וסטאגר בהודעה לעיתונות. “לגוגל יש כעת הזדמנות לשכנע אותנו שלא זה המצב. ואולם, אם החקירה תאשר את החששות שלנו, גוגל תאלץ להתמודד עם ההשלכות המשפטיות ולשנות את האופן שבו היא עושה עסקים באירופה".

חקירה נגד אנדרואיד

במקביל,הודיע האיחוד האירופאי כי יפתח בחקירה נגד מערכת ההפעלה הפופולרית אנדרואיד, שמפותחת גם היא על יד גוגל. כשהחקירה צפויה לחקור טענות לפיהם גוגל ניצלה את מעמדה הדומיננטי של מערכת ההפעלה בשוק המובייל כדי לקדם אפליקציות ושירותים אחרים של החברה כמו יוטיוב, גוגל דרייב ועוד, באמצעות התקנתם מראש על מכשירי אנדרואיד.

לדברי מרגריט וסטאגר, "סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים דומים משחקים תפקיד משמועתי בחיי היומיום של אנשים רבים.ואני רוצה לוודא שהשווקים בתחום זה יכולים לשגשג ללא מגבלות אנטי-תחרותיות מצד כל חברה שהיא".

בגוגל הגיבו לגבי הטענות נגד אנדרואיד כי: "מדובר רק בתחילתו של תהליך ואין ודאות שהנציבות תנקוט בפעולה (למשל, הם פתחו וסגרו חקירה נגד אייטיונז לפני כמה שנים). גם בנוגע לאנדרואיד יש לנו תיק חזק מאוד. רבים מהיישומים המובנים במכשירי אנדרואיד, למשל אלו שמגיעים עם הסמסונג גלקסי S6 כוללים אפליקציות של פייסבוק ומיקרוסופט לצד אפליקציות מגוגל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר