מוכנים להפוך לרובוטיים?

העתיד מזהיר: כך אנחנו צפויים להיראות

כיצד צפויים בני האדם להיראות בעתיד הלא מאד רחוק, והאם אתם יכולים לשער כיצד תגיבו? עתידנים מאוניברסיטת אוקספורד טוענים שנתחלק ל-2 קבוצות מרכזיות (טכנולוגיה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם בעוד כמה עשרות שנים נסכים לחבר את המח האנושי שלנו לשבבים טכנולוגיים?

כולנו יודעים שלמרות שהטכנולוגיה שיפרה בצורה דרמטית את איכות החיים שלנו, ולמרות שהיום אנחנו יכולים לבצע בחמש דקות פעילות שבעבר לקחה שעות ארוכות - הטכנולוגיה טומנת בחובה סכנות לא מעטות, וכעת - מומחי סייבר ברחבי העולם מודאגים מאד מהשינוי הדרמטי שיפקוד את תושבי כדור הארץ במאה השנים הבאות.

כך לדוגמה, חוקרי עתיד מאוניברסיטת אוקספורד טוענים שבני האדם צפויים להתחלק ל-2 זרמים מרכזיים, כשחלק מהם יחברו את המח שלהם לטכנולוגיה - דבר שצפוי לשפרבצורה דרמטית את יכולותיו של המח האנושי, ואילו האחרים יעדיפו להישאר 'נורמליים'.

כעת תחשבו מה יעלה בגורלם של הנורמליים: אלו שחושבים לאט יותר, שוכחים יותר, וביצועי המח שלהם נמוכים בהרבה. האם הם יתקבלו לעבודה? האם הם יוכלו להתמודד עם היכולות המתקדמות של האוכלוסייה עם המח המשופר? כנראה שהם יהיו עניים יותר, חלשים יותר, ויידחקו לשולי החברה.

ומה צופה העתיד לאנשים שכן יתחברו לשבבים? הם צפויים להפוך רובוטיים יותר, ויתכן שהמח שלהם אף יעבור סריקה על ידי הבינה המלאכותית, ואף להפוך למוח שמבוסס על תוכנה, ואם נלך רחוק יותר עם הפנטזיה - המח אפילו לא יזדקק לאוכל והוא יוכל להתבסס על שימוש בחשמל ביתי.

נדמה לכם שמדובר בפנטזיות? גם אנחנו מצטרפים לתקווה הזאת. כפי שדווח לאחרונה, אילון מאסק כבר החל בפעילות של חיבור המח האנושי תוכנה, כך שהפעילות בתחום כבר נכנסה לישורת המעשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר