הפקידו את הארנק הדיגיטלי

טרנד ה-NFT בכותל: היוצרים חשודים בהעלמת מס של מיליוני שקלים

כחלק מטרנד ה-NFT שהיה, קבוצת יזמים צילמה את אבני הכותל והחלה לסחור בתמונות | רשות המסים פרסמה היום, כי שני הזימים חשודים בהעלמת מס בגובה של שמונה מיליון שקלים | כל הפרטים (חדשות כלכלה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

הטרנד של ה-'NFT' לא פסח גם על אבני הכותל. לפני יותר משנה, פרסמו שני יזמים על מכירת NFT של אבני הכותל, בעידודם של כמה ידוענים כמו סטטיק, בן זיני, וקווין רובין. היום (חמישי) מעדכנת רשות המסים, כי היזמים חשודים באי דיווח על הכנסות של 8 מיליון שקלים.

רשות המסים, באמצעות פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, חוקרת חשד לפיו שני יוצרי NFT (non-fungible token = אסימון חסר תחליף), לא דיווחו על הכנסות בסך של כ-8 מיליון ש"ח ממכירת יצירת NFT המבוססת על סריקה תלת ממדית של אבני הכותל המערבי.

החשודים מירושלים ומהר אדר. השניים הם בעליו של אתר האינטרנט holyrocknft.com הפועל על מנת "לשלב את עולם העסקים והקדמה הטכנולוגית עם הרוח והאמונה היהודית". באמצעות אתר זה מכרו החשודים סריקות תלת ממדיות של אבני הכותל כאסימוני NFT.

מהחקירה עולה כי החשודים מכרו 1,700 יצירות כאלו מאז שנת 2021 וקיבלו תמורתן 620 מטבעות וירטואליים מסוג אית'ריום, ששווים נכון למועד ביצוע העסקאות היה כ-8 מיליון ש"ח. על פי הממצאים, הכנסות אלו עולות לכדי הכנסות מעסק אולם החשודים לא דיווחו עליהן.

חלק מהכספים שקיבלו החשודים אף הועברו מארנק דיגיטלי אחד לארנקים דיגיטליים אחרים, מה שמעלה חשד לעבירות של הסתרת רכוש אסור על פי חוק איסור הלבנת הון.

שופט בית משפט השלום בירושלים עמיר שקד, שחרר את החשודים בתנאים מגבילים, לרבות הפקדה של הארנקים הדיגיטליים שבהם מאוחסנים המטבעות. חקירתם נמשכת.

התחקיר של אמיר שואן ב'הצינור' (באדיבות ערוץ 13)

כזכור, על פי תחקירו של אמיר שואן בתוכנית 'הצינור', היזמים מכרו תמונות של אבנים בסכום של מיליוני שקלים, כשכל מי שרוכש מטבע אף מקבל את ברכתו של כולל 'תומכי תמימים' בתל אביב, אולם על פי תקנון הכותל הקובע כי "לא יצלם אדם תמורת שכר אלא בהיתר מאת שר הדתות ולפי תנאי ההיתר", ומכיוון שהאישור שקיבלו אותם יזמים היה לצלם למטרות אקדמיות בלבד, הגישו במרכז למורשת הכותל בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לעצור את מכירת התמונות, כך שכעת כספם של המשקיעים עלול לרדת לטמיון, כשהידוענים שפרסמו את מכירת המטבעות אף עלולים להסתבך בהיבט המשפטי.

באותם ימים הגיעו פניות רבות למערכת 'כיכר השבת', וכפי הנראה חרדים רבים השקיעו במיזם החדש. אחד מהרוכשים סיפר לכתב 'כיכר' כי "אני וחברי השקענו יחד כ-8,000 דולר על 5 חתיכות. אני רגוע לחלוטין, אפילו במקרה הזוי שבו המכירות ייעצרו - מחירה של כל תמונה דווקא ילך ויעלה, כך שאני בטוח שההשקעה הייתה כדאית". משקיעים אחרים דווקא הביעו את חששם מכך שהמכירות ייעצרו והכסף שהם השקיעו ילך לאבדון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר