גוגל Glass: העתיד כאן

חשבתם שהסמארטפון יחזיק מעמד שנים רבות? גוגל ממציאה את העתיד מחדש, ולאחר תקופת פיתוח סודי בפרוייקט גוגל X חשפה אתמול החברה את הפיתוח המהפכני משקפיים שהם GPS, סלולרי ועוד כמה פונקציות שיבלבלו לכם את המציאות. הרעיון שעומד בבסיס הפיתוח הוא "מציאות רבודה" המציאות מועשרת ברובדים לפי בחירתך

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
Glass כך הן נראות (צילום: גוגל)

גוגל חשפה אתמול (רביעי) את המשקפיים המדוברים ביותר בשנים האחרונת. הפיתוח שנקרא Project Glass (פרויקט משקפיים) הוא משקפים המשלבים במציאות הנראת לעין, סלולרי, GPS ועוד כלים וירטואלים. הכל תוך חיבור מתמיד לאינטרנט (כשר כמובן).

המשקפיים מציגים למשתמש חלונית קטנה בה הוא יכול להפעיל שירותים שונים שפועלים כיום בסמארטפונים למניהם, כמו גם מצלמה איכותית המאפשרת לצלם בלחיצת כפתור.

גוגל הציגה עם החשיפה את הסרטון שלפניכם, המצולם כולו מנקודת מבט של חובש המשקפים, אפשר לראות איך המשקפיים (המחוברים לאינטרנט יש להדגיש) מזהים כי האדם המרכיב אותם מנסה להיכנס לתחנת רכבת תחתית, ומודעים לו כי התחנה אינה פעילה.

אפשר לראות גם בסרטון כי חלק מההפעלה נעשית באופן קולי, תחום שבו מובילה "אפל, עם Siri.

עוד נראה המרכיב את המשקפיים, קובע פגישות מצלם משדר את התמונה לחבר ומשתף תמונות בגוגל פלוס.

בניו יורק טיימס שוחחו עם כמה מהנסיינים הראשוניים של המשקפיים, הנסיינים סיפרו כי בעוד שבתחילה הם חשבו שהמשקפיים יסרבלו את פעולותיהם, הם דווקא הקלו עליהם. "אם אני רוצה לצלם אותך אני לא צריך להוציא סמארטפון בגודל של לוח, אני לוחץ על כפתור ואתה מצולם ומוקלט"

כמקובל בפרוייטים טכנולוגים רבים גם כאן גוגל משתמשת בציבור בכדי לשפר את הייעילות של המוצר. בפוסט שפרסמו מפתחי המוצר ממעבדות X של גוגל, מהגולשים לחוות את דעתם על המוצר ולהוסיף את מה שראוי בעיניהם שיהיה במשקפים.

קשה להאמין כי אנשים בשנים הקרובות יסתובבו עם המכשיר המוזר הזה ברחוב, אבל גם לרוב הטכנולוגית אנשים לא האמינו "לא יכול להיות, שיהיה אפשר לשלוח מכתב בלי לרכב על סוס?" והם התבדו, הדואר האלקטרוני מוכיח. בקיצור פרוייקט משקפיים יתפוס? ימים יגידו.

רוצים לרכוש? גוגל לא ציינה את מחיר המשקפיים, ולא את המקומות בהם יופצו.

nissim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר