לאחר ניסיונות עבר שכשלו

מטא מחייה את פרויקט השעון החכם - ולא רק כדי לספור צעדים

לאחר שביטלה ניסיון קודם, מטא מציגה נסיון מחודש לפרוץ לשוק השעונים החכמים, הפעם עם שותפה סינית ותוך התמקדות בניתוח סביבתי וצילום במקום ניטור בריאותי | השעון ישולב במערכת המוצרים הלבישים של החברה יחד עם משקפי ה-Ray-Ban החכמים, ויושק לכל המוקדם בכנס Meta Connect הקרוב (טכנולוגיה)

השעון ישמש חלק מהמערכת החכמה של מטא (צילום: Shutterstock אילוסטרציה)

דיווחים בתעשייה מצביעים על כך שמטא מחדשת את מאמציה בתחום השעונים החכמים, והפעם היא משתפת פעולה עם יצרנית האלקטרוניקה הסינית Huaqin. על פי הנתונים, החברה עובדת על שעון חכם עם מצלמה אחת לפחות, וצפויה להציג אותו בכנס Meta Connect ב-17-18 בספטמבר - אם ההפקה תתקדם כמתוכנן.

זו אינה הפעם הראשונה ש מנסה להיכנס לשוק הזה. הפרויקט המקורי, שקרא לו "קוד Milan", בוטל בשנת 2022 על אף שכבר הגיע לשלב אב-טיפוס. השעון אז כלל שתי מצלמות: מצלמה קדמית באיכות 5 מגה פיקסל לשיחות וידאו, ומצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל שהופעלה כשפירקו את גוף השעון מהרצועה.

לא שעון כושר – אלא חלק ממערכת חכמה שלמה

על פי הדיווחי, השעון שונה לחלוטין משעונים חכמים מסורתיים שמתמקדים בבריאות והתראות. השעון של מטא מיועד קודם כול לשמש ככלי AI שמנתח את הסביבה ומאפשר צילום וגישה למידע חזותי - כחלק מאקוסיסטם רחב יותר הכולל את משקפי ה-Ray-Ban החכמים ומוצרים עתידיים במציאות רבודה.

במזכר פנימי שנחשף, סמנכ"ל הטכנולוגיה של מטא, אנדרו בוסוורט, חשף תכניות להשקת כשישה מוצרים לבישים מבוססי בינה מלאכותית במהלך 2025 – בהם גם משקפי “Hypernova” עם תצוגה מובנית הצפויים לעלות כ-1,000 דולר.

שותפות ייצור עם שחקנית מנוסה

Huaqin משמשת כשותפה החכמה למהלך, בהיותה יצרנית ODM (Original Design Manufacturer) שעבדה בעבר עם סמסונג, שיאומי והוואווי. שיתוף הפעולה מעיד על כוונות רציניות מצד מטא להביא את המוצר לשוק – בניגוד לנסיגה הקודמת.

הדאגות לפרטיות חוזרות

השעון עם המצלמה מעורר מחדש את שאלות הפרטיות, כמו אלו שעלו עם משקפי הסמארט Ray-Ban. ארגוני זכויות פרט הביעו דאגות מהשימוש במצלמות לבישות - במיוחד לאור המעורבות של מטא בטכנולוגיית זיהוי פנים.

אגב, בפרויקט "Milan" הקודם נתקלה מטא בבעיה טכנולוגית: המצלמה האחורית הפריעה לפעולת טכנולוגיית EMG - פיתוח שמתרגם אותות שריריים לפקודות דיגיטליות. מאז פיתחה החברה צמיד EMG נפרד לשליטה ממוחשבת.

למרות הצלחת משקפי Ray-Ban החכמים (שמכרו מעל לשני מיליון יחידות), לא ברור אם ניסיון השעון החדש יצליח במקום שבו הפרויקט המקורי נכשל - במיוחד בתחום כל כך צפוף עם מתחרות כמו אפל וסמסונג.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (17%)

לא (83%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות הטכנולוגיה: