
בייטדאנס, הבעלים הסיניים של הרשת החברתית טיקטוק, מכריזה על פיתוח משקפי מציאות מעורבת (MR) קלים במיוחד, בעלי עיצוב מתקדם שנועד להתחרות ישירות במוצרי Meta ו-Apple. המשקפיים החדשים, שמכונים בשלב זה "Swan", צפויים להיות קלים באופן משמעותי מהדורות הקודמים, עם דגש על עיצוב נוח וידידותי לשימוש ארוך, במטרה להנגיש את חווית המחשוב המרחבי לקהל הרחב.
בניגוד ל-Meta, שפועלת לשחרר משקפיים בשם הקוד "Phoenix" המתוכננים ל-2027, וגם ל-Apple שמציעה את Vision Pro היוקרתיים, הגישה של בייטדאנס שמה דגש על נוחות המשקפיים ופחות על תכונות טכניות מתקדמות או תג מחיר גבוה.
כמו כן, בעוד ש-Apple מתמקדת בפיצ'רים יוקרתיים וחווית פרימיום במחיר שגבוה מ-3,500 דולר, בייטדאנס מכוונת להביא לצרכן הפשוט מוצר לביש ונוח, בהתבסס על פידבקים לגבי מגבלות המשקל והנוחות של מכשירים קיימים.
כיום, המתחרות Meta ו-Apple שמות דגש בעיקר על עוצמת עיבוד ופונקציונליות טכנית, גם במחיר של ירידה בנוחות ובמשקל; לעומת זאת, בייטדאנס מבקשת לפתור את בעיות השימושיות וחוסר הנוחות שמונעות אימוץ רחב של טכנולוגיות מציאות רבודה ומעורבת.
עם זאת, המתיחות הגיאופוליטית בין בייטדאנס לארה"ב, שכזכור הביאה לחסימת טוקטוק במדינה לתקופה, עשויה להשפיע על אסטרטגיות החדירה לשוק האמריקאי, אך החברה משדרת ביטחון ביכולת שלה להציע חלופה נגישה ונוחה לקהלים ברחבי העולם.
המרוץ למשקפי מציאות מעורבת חדשים נמצא בעיצומו, ובפעם הראשונה מזה שנים, הדגש עובר מנפח ועומס טכנולוגי לנוחות ונשיאתיות - וזהו שינוי שעשוי להוביל לאימוץ מאסיבי של הטכנולוגיה בשוק הכללי.
0 תגובות