בתוך הסטטוסים

מי יפקח על זה? ווטסאפ הודיעה על פרסומות שייכנסו לתוך האפליקציה   

לאחר זמן רב של שמועות שונות עכשיו זה רשמי: וואטסאפ פותחת דלת לפרסומות | כיצד השינוי ישפיע על חוויית המשתמש, מה יישאר חסוי, ואילו אפשרויות חדשות יתווספו לאפליקציה? הכל על העדכון שבדרך (דיגיטל)

אפליקציה הפופולרי. ווטסאפ (צילום: Shutterstock)

לאחר שנים של שמועות ודחיות, חברת מטא (Meta) הכריזה באופן רשמי כי אפליקציית וואטסאפ תתחיל להציג פרסומות למשתמשים. מדובר בשינוי משמעותי עבור שירות המסרים הפופולרי, שעד כה נמנע מפרסום ישיר, בניגוד לפלטפורמות אחרות של מטא כמו פייסבוק ואינסטגרם. הפרסומות הראשונות יופיעו בלשונית "עדכונים" (Updates), שם נמצאות תכונת הסטטוס (המקבילה לסטוריז) וערוצים (Channels). לצד העדכונים של חברים וערוצים, יתחילו להופיע גם תכנים ממומנים, כלומר פרסומות של עסקים ומותגים. עם זאת, מטא מדגישה כי מי שמשתמש באפליקציה בעיקר לצ'אטים פרטיים כמעט ולא ירגיש בשינוי, כיוון שהפרסומות לא יופיעו בשיחות האישיות או הקבוצתיות.

בכל הנוגע לפרטיות, מטא טוענת כי הפרסומות נבנו עם דגש על שמירה על פרטיות המשתמשים. לא ייעשה שימוש בתוכן ההודעות, השיחות או הקבוצות לצורכי פרסום, וכל אלה יישארו מוצפנים מקצה לקצה. הפרסום יתבסס על מידע בסיסי בלבד, כמו מדינה או עיר, שפה, ערוצים אחריהם אתם עוקבים ואינטראקציות עם פרסומות. בנוסף, מטא מתחייבת שלא לשתף או למכור את מספרי הטלפון שלכם למפרסמים.

בנוסף לפרסומות, הושקו גם ערוצים ממומנים (promoted channels) ואפשרות לרכישת מנויים לערוצים, שיאפשרו קבלת עדכונים בלעדיים בתשלום חודשי. אם חיברתם את חשבון הוואטסאפ שלכם ל-Meta Accounts Center, העדפות הפרסום משאר פלטפורמות מטא עשויות להשפיע על המודעות שתקבלו גם בוואטסאפ.

הסיבה למהלך הזה נעוצה בכך שלמעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים עושים שימוש יומיומי בתכונת הסטטוס, שהפכה ל"נדל"ן דיגיטלי" יקר ערך עבור מטא. פרסום הוא מקור ההכנסה העיקרי של החברה, ובשנה האחרונה היא הרוויחה מעל 160 מיליארד דולר מפרסום בפלטפורמות השונות שלה. הכנסת פרסומות לוואטסאפ נועדה להגדיל את ההכנסות של השירות ולפתח עבורו מודל עסקי בר-קיימא, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים בצ'אטים האישיים.

לסיכום, המהלך של מטא לשלב פרסומות בוואטסאפ מסמן שינוי כיוון זהיר אך משמעותי באפליקציה. החברה מנסה לאזן בין הצורך בהכנסות מפרסום לבין שמירה על פרטיות המשתמשים. בשלב זה, עיקר השינוי יתמקד בלשונית העדכונים, אך ייתכן שבעתיד נראה הרחבה של הפרסום גם לאזורים נוספים באפליקציה.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות הטכנולוגיה: