כנסו והבטיחו את מקומכם

'ועידת כיכר השבת': מי אתה בני מורן? | ריאיון מיוחד

ימים של בחירות הם בדרך כלל ימים של פילוג ושנאה, זה הזמן לייצר שיח אחר ב'ועידת כיכר השבת'; בני מורן, האיש שמאחורי הוועידה, בריאיון מיוחד (חרדים)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

אנו בתקופה של פילוג ושנאה ודווקא בתקופה הזו אנחנו עומדים לפני וועידה ייחודית אליה יגיעו בכירי הפוליטיקאים וראשי המפלגות לצד בכירי המשק ומנהלי עסקים בציבור החרדי והישראלי. מי שעומדים מאחורי הכנס הזה הם 'ועידות כיכר השבת' יחד עם בני מורן, אותו אנו מאחרים לריאיון מיוחד ב'אולפן כיכר'.

מי אתה בני מורן?

"אני בני מורן, המשרד שלי עושה כנסים מקומיים ובין לאומיים ואנחנו וכיכר השבת עומדים מאחורי סדרת כנסים ליצור שיח בין המגזר החרדי והכללי בתחומים שונים. אנחנו מאמינים שהשיח הזה צריך להיעשות לא באופן מתלהם או אלים אלא יצרנו פלטפורמה לשיח בין מקבלי ההחלטות במגזר החרדי והכללי.

"לא ניתן להמשיך לפתח את הכלכלה הישראלית בלי המגזר הצומח הזה שהוא חלק בלתי נפרד ויצרן בחברה הישראלית. יש לו תרבות אחרת ואי ההיכרות שלה יוצר ניכור. זה קורה בכלכלה, בחינוך ובבריאות ובכל תחומי חיינו ובוועידה נדבר בדיוק על הנושאים הללו".

בכנס הזה הולכים להגיע פוליטיקאים ומנהלי חברות הגדולים והמרכזיים בשוק, זו לא ועידה ראשונה שלכם...

"הייתה לנו את ועידת 'אחת ועוד אחת' שעסקה בהעסקת נשים בתחומי ההייטק, דיברנו עם הפרוייקטור בתחום ואף ראינו שזה המשיך ועורר שינוי. זה לא דברים שקורים ברגע אבל עצם זה שבודקים ופותחים ומעלים שיח מביא לתוצאות".

זה לא סתם שיח, זה מפגש עם משהו קונקרטי, עם הצגת בעיות ופתרונות

"אכן ולכן הבנת התרבות היא הכרחית. אם דיברנו על תחום תעסוקת נשים צריך לגעת בדברים משמעותיים. צריך גם להסתכל על שיווק ופרסום, להדביק כיפה לא בהכרח יעבוד. יש כאן סט שלם של תרבות שצריך להכיר וזו מטרת הוועידה.

"אנחנו רואים את האבולוציה שהמגזר החרדי עובר. כלכלה זה דבר משוכלל. אם יש לך ילד וב"ה המגזר החרדי מבורך וצריך דירה ומה זה אומר הריבית הזו והמשכנתא הזו. זה נושא מאתגר מאוד וצריך להכיר עת עולם הצרכנות. החרדי גם נכנס למקום של פנאי, בילוי ונופש וזה הולך וגדל. אם אנחנו רוצים חברה מצליחה ומחוברת עם הזדמנויות עבורנו".

אז מה הולך להיות בוועידה?

"יש את דבר הנשיא שאנחנו מאוד שמחים שמכבד אותנו, יש מושבים שונים, אם תיקח לדוגמה את מושב הפרסום אותו ינחו מנכ"לית איגוד המפרסמים ומנכ"ל איגוד הפרסומאים, יש אנשי יח"צ כמו רני רהב. מנכלים של חברות מהגדולות במשק שלא לדבר על החלק הפוליטי. נבחרי הציבור הם אלו שמשפיעים על האג'נדה והשיח ואנו שמחים שהם מגיעים בשביל שיח משותף ומקרב של כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר