מנכ"לית השיווק עונה

על מה החרדים הכי מקפידים בפרסומות?

וועידת כיכר עוד רגע כאן: מנכ"לית איגוד השיווק הישראלית – שלוקחת חסות בוועידה – מסבירה מדוע הכוח של החרדים גדול יותר מכל מגזר אחר ולמה היא התרגשה מסדרה על חרדים (כוחות השוק)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
איך מגיעים לכל הקהל החרדי? (צילום: כיכר השבת)

ועידת כיכר השבת הולכת ומתקרבת. חלק אינטגרלי מחיינו הינו עבודת השיווק. יש מי שטוען כי כולנו משווקים בצורה כזו או אחרת. אחד משווק את הכוח שלו, השני את השיעור שהוא רוצה למסור לתלמידים והשלישי משווק מוצר. אבל כל אחד מאתנו הוא משווק של משהו.

אם לא ידעתם עכשיו זה זמן טוב לספר לכם שיש איגוד לכל נושא השיווק בישראל.

מה שעושה איגוד השיווק הישראלי זה לאגד את החברות המשווקות והמפרסמות במשק בכל התעשיות, השירותים והענפים על מנת להשמיע את קולן של החברות.

בארגון כ-200 חברות. הוא משמש כבית מקצועי של כל העוסקים בשיווק בארגון, שהם: המנכ"לים, סמנכ"לי השיווק, אנשי התקשורת השיווקית, מנהלי המותגים, מנהלי הפרסום וכל אנשי אגף השיווק בחברה, הרואים באיגוד השיווק את הכתובת בעבודתם היומיומית.

בתחילה – אנחנו מדברים על שנת 1961 - איגוד השיווק הישראלי הוקם כ"איגוד המפרסמים בישראל", בידי 15 חברות שבקשו להקים גוף שידאג לצרכים המקצועיים של החברות המפרסמות במשק. המטרה הייתה ליסייע לחבריו לשווק ולפרסם ביעילות ובהגינות. החברות אשר יסדו את האיגוד הן: אל על, אסם, בנק הפועלים, בנק לאומי, דובק, דלק, יצהר, סיבים כימיים, עלית, עסיס, צים, רבלון, שמן, תלמה ותנובה.

מאז הקמתו פעל האיגוד לייצוג חבריו בעיקר בכובעם כמפרסמים, ללוות אותם מול נותני שירות וספקים, להפגיש ביניהם שוב ושוב לצורך שיתוף ידע וניסיון, ולהיות להם מרכז יעוץ ותמיכה בעבודתם היומיומית.

האיגוד נותן חסות לוועידת כיכר השבת כי מנהליו מאמינים בלב שלם כי הציבור החרדי הינו חלק חזק מכלכלת ישראל והמשק.

ביקשנו לשוחח עם תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי לקראת הוועידה ולקבל ממנה כמה תובנות לקראת מה שידובר בה.

"אנשי השיווק יודעים שהחברה החרדית שונה גם בהקשר השיווקי", פותחת בירו את שיחתנו, "יש להם סדרי עדיפויות שונים, עם תקציבים אחרים ושפה שיווקית אחרת. לא אחרת לגמרי – אבל אחרת".

ציבור שהיא אפשר לוותר עליו". תלמה בירו, מנכ"לית השיווק הישראלי (צילום: אייל יצהר)

מהו הדבר הכי שונה שעליו החרדים מקפידים, לדעתך?

"הם שמים דגש על כשרות וצניעות", עונה בירו חד משמעית, "המשווקים יודעים שגודל משפחה ממוצע עומד על 6.6 ילדים לערך. מה שאומר שמדובר במגזר שמתאפיין בגיל צעיר יותר מהמגזר הכללי.

תשמרו לי מקום בוועידה >>>

"אין ספק שזה מנוע צמיחה גדול לחבורת המסחריות. אי אפשר לוותר ואין רצון כמובן לוותר עליו.

ומה לגבי שאר המגזרים, גם להם יש כוח צרכני לכאורה?

נכון. שאר המגזרים כבודם במקומם מונח. אם כי יש לדעת שגם מבחינה מספרית הציבור החרדי הרבה יותר גדול מכל מגזר אחר. ניקח לדוגמה את המגזר הרוסי הוא נטמע עמוק במגזר הכללי והמסורתי. ברו שהציבור החרדי הוא המשמעותי - כי יש לו כוח קנייה גדול מאוד.

וגם, דבר נוסף וחשוב: אין ספק שהכוח של הרבנים בא לידי ביטוי גם בצריכה. אם רב מורה לתלמדיו לקנות – או יותר נכון, לא לקנות – במקום מסוים, זה יורגש מיידית.

מה המסר שלך לבעלי חברות לקראת הוועידה?

פשוט ביותר. טוב תעשה חברה מסחרית עם תהיה מודעת לראש החרדי.

מה זה להיות מודע?

דרכי הגישה אליהם. אם תרצה שממש נפרט, אז לדעת שאפשר לפרסם אצלם באימייל, ווצאפ וקווי נייעס. חלקם יותר מודרנים, כך שהם ברשת, אבל רבים מהם לא רואים את הפרסומות איפה שהציבור הכללי רואה – טוב יהיה לדעת איפה 'לקלוע לסל' כשמפרסמים לחרדים.

"בסופו של דבר", אומרת בירו, "אנחנו הרבה יותר מחוברים מאשר מחולקים. אני אוהבת את סדרת הטלווזיה שטיסל, שנתנה הצצה לעולם החרדי, כי גילינו כי כולנו עם אותם רצונות וכוונות פחות או יותר. כולנו בני אדם. וכאדם אל אדם – צריך לדעת איך לשווק נכון".

גם אני רוצה להשתתף בוועידה ההיסטורית >>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר