בשורה לצעירים: מחיר הטסט יוזל

כל מי שלמד נהיגה התרעם על המחיר המופקע שמשולם על מבחן הנהיגה. וכעת, לאחר מאבק ארוך, שרי התחבורה והאוצר אימצו את המלצות הוועדה להפחית דרמטית את התשלום (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בשורה לנהגים: מידי שנה מצטרפים לכבישים עשרות אלפי נהגים חדשים, שנדרשו לשלם מחיר מופקע עבור הטסט. אולם מעתה הם ישלמו פחות, זאת לאחר מאבק, שרי האוצר והתחבורה אימצו את המלצות הוועדה הבין משרדית על הפחתה הדרגתית של המחיר שיגיע עד פחות חצי מהמחיר אותו נדרשים הנהגים לשלם.

ההפחתה ההדרגתית תחל כבר בימים הקרובים כאשר אזרח יצטרך לשלם 300 שקלים. ההפחתה תגיע עד ל-229 שקל ב-2016, לעומת מחיר שנע בין 400 שקל ל-500 שקל כיום ובכך ירד המחיר לכזה ששווה ערך לשני שיעורי נהיגה.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ אמר בתגובה כי "מדובר בתרומה חשובה של משרד התחבורה להפחתת יוקר המחיה, שתקל באופן משמעותי על התלמידים וההורים ותחסוך לכל אחד מהם מאות שקלים. לדבריו, סך כל החיסכון עבור תלמידי הנהיגה יסתכם בלמעלה מ-70 מיליון שקל מדי שנה".

לדבריו, "ההחלטה להחזיר את הפיקוח על מחיר העמדת רכב לטסט, לאחר שהמחיר התייקר באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות והפך לנטל עבור התלמידים וההורים. המחיר שנקבע משקף את העלויות הראליות, הכרוכות במתן השירות למבחן הנהיגה".

שר האוצר לפיד אמר כי "כל נערה ונער בישראל שרוצים לגשת למבחן על מנת לקבל רישיון נהיגה צריכים לדעת שמהיום הם ישלמו הרבה פחות. הכנסת הטסטים לפיקוח תביא להוזלה של כ-50%, הוזלה משמעותית עבור תלמידי הנהיגה. המלחמה ביוקר המחיה היא משימתנו העיקרית ולא נהסס לנקוט בצעדים אשר לא נקטנו בעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר