מרצדס מציגה: נהג צללים אלקטרוני מקביל לנהג הרגיל • צפו

יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית מרצדס בנץ חשפה בכנס CES 2015 את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה אשר עושה שימוש במספר רב של חיישנים על מנת למפות באופן וירטואלי את הכבישים. בינתיים הטכנולוגיה תסייע לנהג ותתערב בנהיגה בעת סכנה, אך לא תבצע נהיגה ללא נהג (רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום מסך)

כנס CES 2015: שבועות ספורים לאחר שענקית האינטרנט גוגל הציגה את אב הטיפוס למכונית האוטונומית שלה, אשר מייתרת לגמרי את הנהג, יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית, מרצדס - בנץ הציגה אמש (שנמי) את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה, כאשר בחברה מכוונים כעת את הטכנולוגיה לסיוע לנהג, ולא להחלפתו. כאשר במקרים בהם נשקפת סכנה לנהג, לרכב או לצד שלישי, המערכת תבצע התערבות אוטומטית בנהיגה.

לדברי החברה, הטכנולוגיה החדשנית פותחה על ידי מהנדסי החברה במטרה להגביר את הבטיחות ולמנוע תאונות דרכים, והוא מהווה המשך למאמציה של החברה בנושאי בטיחות, כך שלמרות שהטכנולוגיה מאפשרת תאורטית נהיגה ללא נהג כלל, היא לא תחליף את הנהג, אלא רק תסייע בנהיגה.

הטכנולוגיה החדשנית מורכבת משלל חיישנים רגישים במיוחד, ביניהם ניתן למנות מספר רב של חיישני מכ"ם אשר ממוקמים במקומות שונים סביב הרכב ואשר יחדיו הם מסוגלים למפות את הכבישים עם כלל העצמים שנעים או עומדים לצידיו, כאשר החיישנים מורכבים ממכ"מים בעלי טווח גבוה יחד עם מכ"מים לטווח קצר שאחראיים לחלקים בצמודים יותר ברכב בטווח רחב יותר.

יחד עם חיישני המכ"מ, שילבו בחברה מספר מצלמות מתקדמות, אשר כוללות גם מצלמות סטראו המורכבות בשמשת הרכב, ומספר מצלמות נוספות אשר הותקנו מסביב לרכב והם מכסות את הרכב מ-360 מעלות. החיישנים האופטיים אחראיים על זיהוי עצמים נעים ועצמים שלא ניתנים לזיהוי על ידי מערכות המכ"מ כגון רמזורים וכדומה.

מה שמונע מהטכנולוגיה לשמש את רכבי החברה ללא נהג כלל, הוא ככל הנראה מגבלות רגולטוריות, כשברוב המדינות מכוניות אוטונומיות אינם מורשים לנוע על הכבישים, אך החברה עושה שימוש באב טיפוס אוטונומי לחלוטין שכבר הספיק לנוע למעלה ממליון קילומטרים ללא תאונות באשמתו, ואשר עושה שימוש בטכנולוגיה דומה למדי לזו שהוצגה אמש.

נכון לעתה, טרם ברור מתי תשולב הטכנולוגיה ברכבי החברה, אך כאשר היא תשולב היא תעלה את רמת הבטיחות במידה ניכרת. כאשר המערכת תדע להתערב ולבלום את הרכב במקרה הצורך, הטכנולוגיה תוכל לבצע גם תמרונים ברמות דיוק שאינם ניתנים לביצוע כלל על ידי נהג אנושי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר