טלטלה בשוק הרכב

איך זה ישפיע על שוק הרכב החשמלי? 'טסלה' חתכה מחירים

לאחר ירידה משמעותית בסין, טסלה הורידה מחירים גם בארץ והשוק נמצא בטלטלה לא פשוטה • דגמי טסלה ירדו בכ-17% זאת על מנת לעודד קניית רכבי החברה • ואיך מגיבים בעולם צרכני טסלה? (רכב)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
האם אילון מאסק הורה לחתוך מחירים בגלל אי ביקוש? (צילום: שאטרסטוק)

חברת טסלה הורידה אמש (מוצ"ש) את המחירים לשלל דגמי הרכבים של החברה הפופולרית, דבר שאמור להשפיע מאוד על מחירי הרכב החשמלי.

כך לדוגמה מודל 3, הנקרא המודל הבסיסי של טסלה, ירד מ-180 אלף שקל ל-160 אלף שקל לפני מיסים. בתוספת מיסים מדובר בירידה של 243 אלף שקל ל-205.5 אלף שקל.

את המהלך המדהים, יש לומר, שעושה טסלה בארץ, היא עושה לאחר שבסין היא הורידה את המחירים כבר לפני שלושה שבועות.

המצב הנוכחי יוצר מציאות משעשעת וזאת, כי דגמי טסלה יד 2 עומדים במחירון במחיר גבוה יותר מטסלה חדשה שמוצגת למכירה החל מאתמול, מה שעורר הפגנה רבתי של נהגי טסלה בסין, ומה שמעצבן הרבה מאוד משתמשי חברת טסלה בארץ.

מה שגרם לטסלה להוביל לשבירת שוק שכזו, כך מעריכים מומחים בעולמות הרכב, הינה העובדה כי הרבה אינה עומדת בהספקי המכירות השנתיים שלה ולכן החליט המנכ"ל, אילון מאסק, לעשות הליך קיצוני על מנת לעודד מכירה זריזה יותר של המכוניות של החברה.

יש הטוענים כי עצם העובדה שבהתחלה היה ביקוש גבוה מאוד לדגמי טסלה וכיום הוא ירד – הוא זה שהוביל לירידת מחירים, על מנת לאפשר לכל המתלבטים לקנות טסלה אחת לעצמם במחיר הגון.

כך או כך, המהלך של טסלה יוצר שבירת שוק חדה ומוביל למצב שיבואניות רכבים חשמליים, כגון, יונדאי קיה, פולקסווגן ועוד, יצרכו לבדוק הם משווקים את רכביהם במחירים גבוהים, לאור המצב בשוק שטסלה יצרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר