
פאגאני ידועה כמותג שלא חושש לדחוף את גבולות ההנדסה והעיצוב, והדגם החדש - הואיירה קודאלונגה ספידסטר - מהווה דוגמה מרשימה לכך. גרסת הספידסטר, המוגבלת לעשרה רכבים בלבד, מביאה לשיא את הפיוז'ן בין הנדסה מתקדמת, עיצוב אמנותי ומחווה היסטורית לתור הזהב של מכוניות המירוץ.
העיצוב של הקודאלונגה ספידסטר שואב השראה ישירה ממכוניות המירוץ האלגנטיות של סוף שנות ה-50 וה-60 כמו פרארי 330 P4 ופורשה 908 LH. השמשות מונמכות, קווי המרכב זורמים באלגנטיות, וקצה החלון האחורי הוא בעיצוב עגלגל שמזכיר אבטיפוס של מכוניות קלאסיות רבות. אך זה לא רק עיצוב – פאגאני יצרה שלדה חדשה לחלוטין המשלבת חומרים מתקדמים כמו קרבו-טיטניום וקרבו-טריאקס, שמספקת קשיחות מבנית מרשימה ומאפשרת לנהג לבלות עם הראש בחוץ גם במהירויות גבוהות במיוחד.


בחזית המכאנית, הרכב מצויד במנוע V12 6.0 ליטר כפול מגדשי טורבו של AMG, שמספק 864 כ"ס ו-811 ליברות-רגל של מומנט. גולת הכותרת היא תיבת הילוכים ידנית בת 7 הילוכים – מחזה נדיר מאוד בעידן מכוניות-העל המודרני – שמחברת את הנהג ישירות ללב הפועם של המכונה. גוף הרכב – כאילו פוסל מיחידת סיבי פחמן בלבד – משלים אסתטיקה אווירודינמית ואלגנטית עד כדי שלמות.
פאגאני אינה חוסכת בפרטים. ידית ההילוכים וההגה משלבים עץ מהגוני עם ניטי אלומיניום בעבודת יד. פנים הרכב מציג ריפודים רקומים בעבודת-יד, שמעליהם מאות אלפי תפרים בהשראת מוטיב ארבעת המפלטים המפורסם של פאגאני.


הקודאלונגה ספידסטר אינו רק יפה – הוא גם טכנולוגי במיוחד. מערכת מתלי אוויר אקטיביים מתאימה את עצמה לנסיעה, מערך בלמים קארבון-קרמי של Brembo שולט ב-217 קמ"ש (מהירות מרבית אלקטרונית), והאירודינמיקה תוכננה מחדש כדי להבטיח משקל לחיצה אחיד וגרר נמוך גם בגרסה הפתוחה.
כפי שמצופה מהמילה האחרונה בהנדסה ובעבודת יד מוקפדת, רק עשרה רכבים יוצרו, והמחיר טרם פורסם – אך נסוב סביב שבעה מיליון דולר לפחות. אין ספק – מהדורה יוקרתית זו כבר מצאה את דרכה אל אספנים שוחריי יוקרה והוזמנה מראש, כך שגם אם יהיה לכם את הכסף, כנראה לא תוכלו לרכוש אחת.
0 תגובות