מ-0 ל-200 תוך 5 שניות

מרצדס-AMG GT XX קונספט: רכב העל החשמלי שמבשר את עתיד הביצועים

הקונספט החדש של מרצדס-AMG חושף את עתיד רכבי העל החשמליים: עיצוב פורץ דרך, טכנולוגיית הנעה מתקדמת עם שלושה מנועים וטעינה מהירה במיוחד, לצד שימוש בחומרים חדשניים כמו צבע אלקטרולומינסנטי – כל אלה מביאים את עולם הביצועים לרמה חדשה ומציבים את מרצדס בחזית החדשנות של תעשיית הרכב (רכב)

עיצוב ייחודי למותג (צילום: יצרן)

מרצדס-AMG הציגה השבוע את קונספט GT XX – רכב חשמלי פורץ דרך שמסמן את הכיוון החדש של חטיבת הביצועים הגרמנית. מדובר בסדאן ארבע דלתות עוצמתית במיוחד, שאמורה להוביל את מהפכת הרכב החשמלי של AMG ולהחזיר את מרצדס למרכז הבמה של עולם הרכב הספורטיבי בכלל והחשמלי בפרט.

עיצוב: מחווה לעבר, מבט לעתיד

ה-GT XX קונספט שואב השראה מדגמי קונספט היסטוריים של מרצדס כמו ה-C111, אך בולט בעיצוב מודרני עם קווים אגרסיביים, צבע כתום בוהק ("Sunset Beam") ופאנלים צדדיים זוהרים בלילה באמצעות טכנולוגיית צבע אלקטרולומינסנטית (שיטה חדשנית ליצירת משטחים שיכולים להאיר בעצמם, באמצעות מעבר זרם חשמלי). החזית כוללת גריל עצום, פנסים אנכיים ומכסה מנוע עם כיפות כוח בולטות – מחווה למכוניות המרוץ של העבר.

החישוקים בקוטר 21 אינץ' כוללים להבים אקטיביים הנעים בהתאם לצורך בקירור הבלמים או שיפור האווירודינמיקה, והאווירודינמיקה המתקדמת מביאה את מקדם הגרר לערך נמוך במיוחד של 0.198 – מה שמסייע הן לביצועים והן לטווח.

חישוקי 21 אינץ' (צילום: יצרן)
בעיצוב מרהיב (צילום: יצרן)

הנעה: שלושה מנועים, עוצמה חסרת תקדים

בלב הקונספט פועלת מערכת הנעה חשמלית חדשנית עם שלושה מנועים בטכנולוגיית "axial flux" – שניים מאחור ואחד מלפנים, בהספק משולב של למעלה מ-1,340 כוחות סוס (1 מגה-וואט). המנועים קטנים ויעילים בהרבה ממנועים חשמליים רגילים, ומאפשרים האצה מ-0 ל-200 קמ"ש תוך כחמש שניות ומהירות מרבית של מעל 360 קמ"ש.

המערכת פועלת לרוב בהנעה אחורית, כאשר המנוע הקדמי מצטרף רק בעת הצורך לתוספת כוח או אחיזה. כל יחידת הנעה כוללת תיבת הילוכים ייעודית, ממירי מתח מתקדמים ומערכת קירור בשמן.

סוללה וטעינה: מהפכה בתחום הקצב

ה-GT XX קונספט מצוידת בסוללת ליתיום-יון ייחודית במתח 800 וולט, עם תאי NCMA מקוררים בשמן – טכנולוגיה שפותחה בהשראת מרוצי פורמולה 1. הסוללה מאפשרת טעינה בקצב ממוצע של 850 קילוואט, כך שניתן להוסיף כ-400 ק"מ (248 מייל) טווח בחמש דקות בלבד – מהיר יותר מכל רכב חשמלי אחר כיום.

הרכב מאחור (צילום: יצרן)

פנים הרכב: מינימליזם טכנולוגי

הפנים ממשיך את הקו הספורטיבי-טכנולוגי: לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי גדול, מושבי קרבון עם ריפוד ממוחזר, והגה שטוח בהשראת מכוניות פורמולה 1. מרכז הקונסולה כולל צינורות כתומים מוארים שמדמים כבלי מתח גבוה, והדלתות קלות במיוחד עם לולאות בד לפתיחה – הכל למען חיסכון במשקל ותחושת מרוץ.

פנים בעיצוב עתידני אך מנימליסטי (צילום: יצרן)
פנים בעיצוב עתידני אך מנימליסטי (צילום: יצרן)
לוטלאות בד לסגירת הדלת, להשגת משקל קל יותר (צילום: יצרן)

העתיד של AMG: סדרת ייצור כבר ב-2026

הקונספט GT XX הוא לא רק תרגיל עיצובי – הוא מבשר על דגם סדרתי שיגיע כבר בשנה הבאה, וישמש בסיס גם לדגמים נוספים כמו SUV יוקרתי. מרצדס-AMG מתכננת להוביל את תחום ההיפר-סדאנים החשמליים ולהתחרות ראש בראש בדגמים כמו פורשה טייקן ולוסיד אייר.

מרצדס-AMG GT XX קונספט מציגה שילוב חסר תקדים של עוצמה, טכנולוגיה ועיצוב פורץ דרך. עם טעינה מהירה במיוחד, ביצועים עוצרי נשימה ועיצוב שמושך את העין – זהו רמז ברור לעתיד החשמלי והספורטיבי של מרצדס-AMG שמנסה (די בהצלחה יש לומר) להישאר רלוונטית בשוק לא קל שמתקדם בצעדי ענק.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: