
יונדאי חושפת את ה-Ioniq 6 N - גרסת הביצועים של הסדאן החשמלית שמביאה עימה עוצמה מסחררת, טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב ספורטיבי שמושך את העין. הדגם החדש, שנחשף לראשונה בשנת 2025 לאחר הופעת הבכורה של ה-Ioniq 5 N בשנת 2023, מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד 601 כוחות סוס ו-74 קג"מ מומנט, כאשר באמצעות מצב N Grin Boost ניתן להעלות את ההספק ל-641 כ"ס ו-77 קג"מ למשך עשר שניות בלבד מה שמאפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות ומהירות מרבית של 257 קמ"ש.
ה-Ioniq 6 N עברה שדרוגים משמעותיים בתחום ההתנהגות הדינמית, כולל תכנון מחדש של גיאומטריית המתלים ושלדת הרכב, והיא כוללת בולמי זעזועים אלקטרוניים עם חיישנים מתקדמים שיודעים להתאים את עצמם לתנאי הדרך. כמו כן מותקנים ברכב בלמים עוצמתיים עם ארבע בוכנות מלפנים ודיסקים בקוטר 40 ס"מ, חישוקי 20 אינץ' וצמיגי Pirelli P-Zero 5 שפותחו במיוחד עבור הדגם הזה. העיצוב החיצוני כולל כנף אחורית בסגנון "סוואן-נק", כנפיים מורחבות ומראה אגרסיבי שמבדיל אותו מהדגם הרגיל.


בתוך תא הנוסעים משלבת יונדאי טכנולוגיות ייחודיות כמו מערכת N e-Shift המדמה העברת הילוכים לשיפור תחושת הנהיגה, תאורת N Ambient Shift Light שמלווה את הנהג בעת שינויי הילוך ומערכת N Active Sound+ המציעה שלושה צלילים שונים לנהיגה: "Ignition" בהשראת עולם המרוצים, "Evolution" עם ניחוח נוסטלגי ו-"Lightspeed" עם צלילים עתידניים. טווח הנסיעה המוצהר לפי תקן WLTP עומד על כ-469 ק"מ, אך בארץ הוא צפוי להיות נמוך יותר, בדומה ל-Ioniq 5 N שמציע טווח של כ-355 ק"מ.
יונדאי תציע את הרכב במספר צבעים ייחודיים בהם כחול Performance, שחור Abyss, לבן Serenity, אפור Nocturne בגימור מט או מבריק וזהב Gravity בגימור מט. בנוסף תציע יונדאי קטלוג עולמי של חלקי ביצועים מסדרת N שיאפשרו ללקוחות להתאים את הרכב לטעמם האישי.
החברה טרם פרסמה את מחיר ה-Ioniq 6 N או את מועד ההשקה המדויק אך בהתחשב בכך ש-Ioniq 5 N מתחיל בכ-67,800 דולר (לפני מיסים בארץ), ייתכן שהמחיר של ה-6 N בשוק העולמי יהיה נמוך יותר ויתחיל סביב 60,000 דולר מה שיהפוך אותו לאחת ממכוניות הביצועים החשמליות המשתלמות ביותר בשוק. הסיבה לכך שמחירו יהיה זול יותר היא שבשווקים העולמיים היא זולה מ-5 (מלבד בישראל שהאיוניק 6 הרגילה יקרה בכ-5,000 ש"ח מהאיוניק 5 הרגילה), ומשום שגרסאות הביצועים מבוססות על אותן פלטפורמות ומערכות הנעה, ההבדלים במחיר בין הדגמים הרגילים משליכים ישירות על גרסאות ה-N. בנוסף, מבנה הסדאן של האיוניק 6 נחשב פשוט וזול יותר לייצור מהקרוסאובר של האיוניק 5, מה שמאפשר תמחור תחרותי יותר. לכן, אם יונדאי תשמור על אותו יחס תמחור בין הדגמים גם בגרסאות הביצועים, סביר להניח שהאיוניק 6 N תוצע במחיר נמוך מה-5 N, או לכל הפחות תהיה קרובה אליו, בפרט כדי לשמר יתרון שיווקי מול מתחרות כמו טסלה מודל 3.
מכל מקום, בעזרת הדגם הנוסף הזה שמצטרף לשורותיה, יונדאי ממשיכה להוכיח שהיא לא רק שחקנית מרכזית בתחום החשמל אלא גם מובילה את הדרך בכל הקשור לרכב ספורטיבי מתקדם ונגיש.
0 תגובות