קומפקטי, קל משקל וחשמלי

רודסטר עם 20 כ"ס בלבד: החברה הבריטית בת ה-120 בקאמבק בסגנון רטרו 

חברת Austin Motor הבריטית עושה קאמבק ייחודי עם ה-Arrow Roadster - רכב חשמלי דו-מושבי בעיצוב רטרו שובה עין ובהספק צנוע במיוחד של 20 כוחות סוס | הרודסטר הקומפקטי, שמשקלו 605 ק"ג בלבד, עם טווח של כ-160 ק"מ והוא אינו מסווג כרכב רגיל בבריטניה אלא כ'קוודריציקל' | מחירו הגבוה, העיצוב הייחודי והביצועים הצנועים הופכים אותו לבחירה מובהקת לחובבי נישה וסטייל ולא למשהו שימשוך את הנהג הממוצע (רכב)

הרודסטר של החברה הוותיקה (צילום: יצרן)

חברת Austin Motor, שנוסדה לפני 120 שנה, חזרה לחיים בשנת 2019 לאחר עשרות שנות שיתוק תעשייתי. וכעת היא מפתיעה עם החשיפה הרשמית של דגם ה-Arrow שהתבצעה מוקדם יותר השנה.

ראשית, המיוחד בכלי הרכב של החברה הבריטית הוותיקה, הוא גם הדבר הראשון שקופץ לעין - העיצוב. המראה החיצוני של Austin Arrow Roadster נראה כאילו קפץ היישר מתחילת המאה שעברה - עם כנפיים פתוחות, רצועות עור לסגירת מכסה המנוע וזנב בסגנון "זנב סירה" (Boat Tail) לא שגרתי. בדומה לרודסטרים הקלאסיים הבריטיים שלפני מלחמת העולם הראשונה, הרכב משדר אסתטיקה של פעם, אך דווקא כך פורץ דרך בעולם הרכב החשמלי (EV) המודרני.

ה-Arrow Roadster פונה אל חובבי ה, ומתהדר במידות קומפקטיות במיוחד: אורך של 3.7 מטר, רוחב של פחות מ-1.5 מטר, ומשקל נוצה יחסית לרכבים בקטגוריה של 605 ק"ג. אין לו שמשה רגילה אלא רק מגן רוח קטן, ורמת הבטיחות מתבטאת בעיקר בקשתות שיגנו במקרה של התהפכות.

הפרט המסקרן ביותר הוא המעמד החוקי: בבריטניה, ה-Arrow אינו מוגדר אפילו כרכב - אלא כקוודריציקל (רכב ארבעה גלגלים קל, בדומה לקולנועית אצלנו). בכך הוא עוקף חלק מהרגולציות ומדגיש את אופיו הייחודי.

ומה קורה מתחת למכסה המנוע? הרודסטר הוא חשמלי, אך כוחו הצנוע עומד על 20 כ"ס בלבד. למרות זאת, הוא מאיץ מ-0 ל-97 קמ"ש בפחות מ-8 שניות - מהירות שהיא גם המהירות המרבית שלו. הסוללה בקיבול 20 קוט"ש מספקת טווח של עד 160 ק"מ, וטעינתה אורכת כשלוש שעות.

העיצוב הפנימי מוקפד וקרוב ברוחו למורשת של היצרן: לוח מחוונים פשוט מעץ, גלגל הגה תואם, מתגים מכאניים קלאסיים ומערכת שעונים בסיסית - מינימליזם מודגש שנועד להעצים את חוויית הנסיעה.

יו"ר ומנכ"ל Austin, נייג'ל גורדון-סטיוארט, מתאר את ה-Arrow כ"רכב חשמלי, מהיר תגובה, שנוהג כמו רכב ספורט אמיתי. הוא אופנתי במיוחד, אלגנטי, מהנה ומושך מבטים".

פנים בסגנון הרטרו המקורי (צילום: יצרן)
שונה ומרענן (צילום: יצרן)

החסרון הברור הוא ביחס התמורה–מחיר: ב-31,000 ליש"ט (כ-42,000 דולר), הרודסטר מתחרה בדגמי EV עכשוויים כמו Tesla Model 3, יונדאי Ioniq 6, שברולט Equinox EV, ניסאן Leaf ופיאט 500e - כולם מציעים ביצועים וטווחים מרשימים הרבה יותר.

גם בתחום ההתאמה האישית - מגוון הצבעים והריפודים שתוכלו לבחור מצומצם, ובשלב זה הדגם מוצע כשההגה בצד ימין, בהתאמה לשוק הבריטי בלבד. גרסאות הגה שמאל צפויות לשווק בעתיד לארה"ב ולמדינות המזרח התיכון, אך מחיריהן טרם פורסמו.

מי שמחפש רכב פתוח, איטי, שונה ובלתי צפוי, אנשים כדוגמת אספנים או חובבי רטרו ה-Arrow Roadster תפור עליו. אך לגבי הציבור הרחב מדובר בגימיק מסקרן, אך לא בטוח שהמהלך הנוסטלגי הזה יצליח בשוק התחרותי של הרכבים החשמליים.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (17%)

לא (83%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: