לאחר שנים של צפייה

טסלה החלה בייצור של רכב מוזל - על איזו פלטפורמה הוא יתבסס?

לאחר חודשים של שמועות, טסלה מאשרת שהרכב החשמלי הזול שהובטח יהיה גרסה מופשטת וזולה של Model Y הקיים, ולא דגם חדש | במקביל, טסלה מבטלת את פרויקט ה-"מודל 2" וממקדת מאמצים בפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, על רקע ירידה במכירות וגידול בתחרות מצד יצרניות חשמליות סיניות (רכב)

בתחילה בייצור דגם מוזל. טסלה (צילום: א.ל)

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, אישר בשיחת ועידה למשקיעים כי הרכב החשמלי הזול עליו דיברה החברה במשך שנים יהיה למעשה Model Y בדגם בסיסי, ולא דגם חדש לחלוטין כפי שרבים ציפו. "זה פשוט מודל Y. חשפתי את הסוד" אמר מאסק. הייצור של הגרסה המוזלת החל ביוני השנה, וטסלה מתכננת להרחיב אותו במחצית השנייה של 2025.

כדי להוזיל עלויות, צפויה טסלה להשתמש בסוללות קטנות יותר שיספקו טווח נמוך יותר, חומרים זולים כמו מושבי בד והסרת תוספות יוקרתיות כגון מסכים במושב האחורי ומסנן HEPA. לדגם הבסיסי הנוכחי מחיר התחלתי של 46,630 דולר, לפני הטבות מס אמריקאיות שעתידות להסתיים באוקטובר הקרוב.

ההכרזה מבטלת למעשה את תוכנית "מודל 2", הרכב העממי הזול שעליו הצהירה טסלה בעבר. לפי דיווח של רויטרס מאפריל 2024, הפרויקט נעצר כבר בפברואר, בהוראת מאסק, שהורה למקד את כל המאמצים בפרויקט רובוטקסי עצמאי – "Cybercab", שצפוי להגיע לייצור ב-2026.

שינוי אסטרטגי זה מהווה סטייה ממפת הדרכים המקורית של טסלה, שהתבססה על רווחים ממכירת רכבי יוקרה במטרה לממן רכבים עממיים ונגישים. בינתיים, החברה מתמודדת עם לחץ הולך וגובר מצד יצרניות חשמליות מסין ובעיקר BYD, שעקפה את טסלה במכירות באירופה באפריל 2025. ביצועי החברה בכל הנוגע למשלוחים ורווחים ממשיכים לרדת זה רבעון שני ברציפות, בעוד שטסלה בונה על עתיד שיתבסס על רכבי אוטונומיה.

"הרצון של אנשים לקנות את הרכב מאוד גבוה, הם פשוט לא מצליחים לעמוד במחיר," אמר מאסק למשקיעים.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (69%)

לא (31%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: