תוכן גולשים: לומד בשטייגען? דאג לצניעות רעייתך

הגולש "חסיד שותה" במכתב גלוי לאברך השקדן: אשריך, אבל האם אתה דואג לדברים החשובים באמת? הצניעות, חשובה יותר מכל. "הבה נפסיק לשקר את עצמינו, נתחיל לבדוק האם אנו צנועים באמת, לא ניתן ליצר הרע לאבד מעמנו את התורה עליה אנו עמלים, לא נצטרך לפחד מהקללות הנוראיות של הזוהר הקדוש על בעל שאשתו אינה צנועה"

פיני כהנא | כיכר השבת |

אליך אברך חשוב!

אשריך ואשרי חלקך,

אם אתה אברך בכולל הלכה, עמל בכל כוחך, לרדת לעומקה של הסוגיא, להבין את הבית יוסף והשלחן ערוך, עם המגן אברהם, טורי זהב וכמובן משנה ברורה, ומסתמא אינך מוותר על גדולי האחרונים הנוגעים להלכה ולמעשה בחיי היום יום.

ואם אתה בכולל ישיבתי, ממשיך להתענג על הסברות של ר´ שמעון ור´ שמואל, ולהעמיק בדברי הרמב"ם עם ר´ חיים, ומה מחדש ר´ אלחנן ור´ נפתלי בסוגייא, אינך זז מהרשב"א והר"ן עד שדבריהם יובנו לך לעומק, ואי אפשר בלא הרמב"ן והיד רמ"ה, הנימוקי יוסף והריטב"א, וכל המרבה הרי זה משובח.

או אם אתה בכולל הוראה, מתאמץ לזכור את כל השיטות בדיני בשר וחלב, איסור והיתר ותערובות, שוקד על הש"ך בהתמדה ומתחקה אחר מקורותיו ומחלוקותיו עם הט"ז, כשדברי הפרי מגדים מאירים את הדרך וסוללים פשט חדש שלא תמיד חשבת עליו מראש.

וכן אם אתה במסלול דיינות, או בכולל קדשים, או אתה לומד בכולל חצי יום, ולפחות לומד עין יעקב, עם חידושי האגדות של מהרש"א, הרי"ף על הדף, ושאר המפרשים.

אשריכם ואשרי חלקכם!

אין ספק שבכל רגע של לימוד אתם מרגישים את ההנאה שאחרים היו מוכנים לרוקן עליה את כל חסכונותיהם, רק מסכנים - הם טרם גילו את האופציה הזו...

אין לכם מושג איזו קנאה יש ליצר הרע בכם, בודאי אתם מרגישים איך הוא עושה הכל להפריע למנגינה הזו להמשיך, ובכל זאת אתם מתגברים על הקושי וממשיכים לעמוד ולהתעלות עוד ועוד!

כל מילה זוכה לעלות לפני הקב"ה ולשמח את כל הפמלייא של מעלה, אלפי כתרים נקשרים לראשה של כל מילה!

אך עצור רגע, האם חשבת פעם אולי יש מה שמעכב את כל השכר הזה?

נכון, אינך חשוד על לשון הרע, סיימת את לימוד ה"חפץ חיים" עם "באר מים חיים" כמה פעמים, אך האם ידעת כי יש דברים שגדולי הדור התבטאו שיכולים לגרום לכל התורה לרדת לטמיון?!

כל העמל על האסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, כל המאמץ להבין עוד סברא דקה, כל החזרות והשינון, ההתמדה והשקידה, יכולים לטפוח על פניך ביום מהימים?!

במה דברים אמורים?

כולנו זכינו לאשת חיל, השולחת את בעלה ללמוד בכולל ומקריבה במסירות המון למען כך. אך לפעמים יש דברים, שנדחקים הצידה, ודוקא הדברים החשובים ביותר!

מסתמא צללת לעומקן של מצוות רבות בטרם ניגשת לקיימן, אך האם ידעת שגם על רוחב הבגדים יש הוראות ברורות מגדולי ישראל? בדקת פעם האם בגדי אשתך עומדים בגדרי הצניעות, נכון שעמדת שעות רבות בשמש כדי לזכות באתרוג מהודר שבמהודרים, והוצאת את העינים לבדוק שהמוצר שאתה קונה נושא את ההכשר המקובל עליך ביותר, וחלילה לביתך לא תיכנס אפילו אקנומיקה חסרת הכשר, אך הגיון פשוט הוא שאין שום הבדל בין אם תתאמץ לקנות את האתרוג הכי מהודר, לבין אם תהדר בדבר שהוא יסוד היהדות ויש בו משום החטאת הרבים, ובו תלוי עתידך ועתיד ילדיך, אליבא דכולי עלמא ללא שום חולק - צניעות האשה!

נכון שיש לך הנאה מה´גישמאק´ לפלפל ולחדור לעומקה של עוד סברא ב´קצות´, אך חשוב לרגע, הרי זו תורת ה´, ולפני שתצלול לעומק סוגיית ´אי אומרים לאדם חטוא בכדי שיזכה חברך´, תציץ לכיוונך האם אינך עונה להגדרה של ´שביק איניש היתרא ואכיל איסורא´?

או אתה שלא מוותר על שום פסיק במהרש"א ובמהר"ם ולא פוסח על שאר המפרשים, חשוב לרגע האם היית מוכן לקפוץ לביקור בביתם עם אשתך, שגם מה שמכוסה אצלה ניכר בדיוק מה הוא...

בתור ידיד שגם לא מזמן פקח את עיניו, קבל את הצעתי, תחדור גם לעומקה של סוגיא זו, תברר לעומק מה הן הדרישות ההלכתיות שהיצר מצליח להסתיר מאיתנו יפה יפה, על איזה שיטות בהלכות אלה אנו סומכים, אם בכלל יש כאלה, ובכך תזכה לשמר גם את תורתך לנצח ועוד לזכות בה יחד עם אשתך לחיי עולם הבא!

עד לא מכבר הייתי בטוח שעם לימוד התורה של אברכים רבים כמונו היננו ראוים לפתיחת כל השערים... עם ´שטיינגען´ כזה, עם מצוות כאלה, וכו´ וכו´, אך הצצה קלה ואקראית בספר "משבצות זהב לבושה" גרמה לי לגלות שבעצם כל גדולי הדור מכל החוגים והעדות אוחזים בדיעה אחת כי אין שום היתר לאשה ללכת בבגדים צמודים, ולמרות שידעתי כי המושג "בגד צמוד" הינו חלק מהדינים הקשורים לדיני צניעות, אך לא האמנתי כי בכדי לעמוד בגדרים ההלכתיים עלי לבדוק זאת היטב!

אין ביזיון גדול מזה

נדהמתי לדעת כי אברכים רבים אינם מודעים כלל לדינים המפורשים שנאמרו בעניינים אלה, כן! ממש דינים! לא חומרות, ולא הקצנות ולא הגזמות! אם אתה רוצה להרגיש שלם עם עצמך, להיות בטוח שקיימת את כל חובותיך עליך לשבת וללמוד לפחות את הספר משבצות זהב לבושה!

הגיון פשוט, "כל כבודה בת מלך פנימה", בשלמא אחיותינו שלא זכו לאור התורה והיהדות, חושבות שככל שיתגלה יותר, ויותר עינים ינעצו בהן, הרי זה "כבוד" גדול יותר, אך הרי אנו יודעים שאין בזיון גדול יותר מזה, והרי בגד צמוד יותר ממה שהוא מסתיר הינו מגלה מה הוא מסתיר... כמו כספת מזכוכית... רק חסר שתשים בביתך חיצים ותמרורים איפה הכסף וחפצי הערך שלך מונחים, למנוע טירחא מיותרת מהגנבים. אז במטותא, אל תתן לאשתך להרגיש שהיא פחות מחפצי הערך שבביתך!

הבה נפסיק לשקר את עצמינו, נתחיל לבדוק האם אנו צנועים באמת, לא ניתן ליצר הרע לאבד מעמנו את התורה עליה אנו עמלים, לא נצטרך לפחד מהקללות הנוראיות של הזוהר הקדוש על בעל שאשתו אינה צנועה, ונזכה לבנים הגונים זרע קודש. ובכלל, גם בלי קשר לזוהר, חשוב לרגע איך הילדות שלך תסתובבנה בעוד דור, אם זו הדוגמא שהן ראו אצל אמא שלהן, ודאי בעיניהן האמא שלהן היא הכי צדיקה ואפשר להיות פחות ממנה, והתוצאות - רחמנא ליצלן!

גם אם נראה לך שאין לך השפעה בתחום זה, קשה להאמין שבדברים שבאמת אכפת לך גם כן אין לך שום השפעה, לפחות תרגיש את עצמך מנענע לולב עם אתרוג בלי פיטם, תביע את חוסר הנוחות שלך עם ההתעלמות מדין המפורש בתורה! אין ספק שדברים היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב - כי רק הלב יכול להבין את מה שהפה אינו יכול לומר!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר