ראש הממשלה הפך למדריך תיירים

פושפה קאמאל דהאל, מראשי אירגון הגרילה המאואיסטי בנפאל, החליט על הסבת מקצוע קיצונית. דהאל הידוע בעיקר בכינויו 'פרצ'אנדה' היה מוערב במלחמת האזרחים האכזרית שהתקיימה בין השנים 1996-2006 הביאה לאלפי הרוגים בממלכה. כיום פרצ'נדה מדריך תיירים במקומות בהם נלחם

שושי מילר | כיכר השבת |
נפאל (צילום: ויקפדיה)

פושפה קאמאל דהאל, מראשי אירגון הגרילה המאואיסטי בנפאל, החליט על הסבת מקצוע קיצונית. דהאל הידוע בעיקר בכינויו 'פרצ'אנדה' היה מוערב במלחמת האזרחים האכזרית שהתקיימה בין השנים 1996-2006 הביאה לאלפי הרוגים בממלכה.

פרצ'אנדה הסתתר אז בהרי ההימלאיה ופיקד על פעולות טרור רבות.

אך השלום הגיע לבסוף גם לנפאל ולמשך תקופה פרצ'אנדה הפך לפוליטקאי מכובד, לאחר שחצה את הקווים. ב-2009 הוא מונה אפילו לראש הממשלה אך התפטר כעבור כמה חודשים בגלל מאבקי כוח.

פרצ'אנדה היה מובטל למשך תקופה, אך כעת הוא מצא את עצמו באפיק שונה מאוד מעסקי הטרור והפוליטיקה. הוא הפך למדריך תיירים.

אך פרצ'אנדה לא טיפש, וגם את ההדרכה הוא הפך לעסק משתלם ורצני. אם חשקתם לטייל בנופה ההרי של נפאל, תוכלו להצטרף ל'טרק' בן שלושה שבועות בהדרכתו של לוחם הגרילה וראש הממשלה לשעבר. הטרק מכונה בשם המלבב 'טרק הגרילה'. במסגרת הטיול תבקרו עם הפוליטקאי הלוחם בבסיסים והרים והעמקים עוצרי הנשימה ביופים בהם הסתתרו ולחמו הוא ונאמניו.

פרצ'אנדה כפוליטקאי משופשף אומר: "מדובר במה שאני מקווה שיהיה פרק חדש בתעשיית התיירות של נפאל". לדבריו מדינות רבות שיצאו למלחמה הצליחו להרוויח מזיכרון המלחמה. אין ספק שמדובר במודל עסקי יוצא דופן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר