עד פסח

אושר: 'דיוטי פרי' לטסים לאילת דרך עובדה

לא רק בנמל התעופה בן גוריון: הממשלה אישרה היום קניות פטורות ממכס לטסים לאילת העוברים דרך שדה התעופה 'עובדה'. ההגבלה - ככל הנראה רק עד פסח הבא (חדשות, תיירות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הדיוטי פרי בנתב"ג (צילום: Anna Kaplan/ Flash90)

הממשלה אישרה היום (ראשון) כי יוענק פטור מאגרות תעופה לכל הטיסות העוברות בשדה התעופה עובדה, עד לפסח הבא, אז שדה התעופה רמון הנבנה בתמנע יכנס לפעילות. החידוש המעניין הוא, שנוסעים ישראלים הטסים לאילת, בטיסות הפנים ארציות, יוכלו לערוך קניות בדיוטי פרי המוקם בימים אלה בנמל. הנוסעים יוכלו לרכוש מוצרים פטורים ממכס בדומה לדיוטי פרי הקיים בנתב"ג.

שדה התעופה עובדה משמש כיום בעיקר טיסות מאירופה (צרפת, הולנד, גרמניה ואיטליה בעיקר) המגיעות לאילת, או לטיסות לואו-קוסט של חברות כדוגמת ריינאייר. לדוגמה, בין ינואר לאוגוסט השנה עברו בנמל התעופה עובדה כ-70 אלף נוסעים, שזהו גידול עצום לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

"זהו צעד משמעותי נוסף לעידוד טיסות ישירות לאזור אילת המצטרף ל'נוהל אילת' של משרד התיירות שהחל בשנה שעברה ובמסגרתו ניתן סבסוד של 45 אירו לכל תייר המגיע לאילת בחודשי החורף", אמר לוין והוסיף כי בחורף האחרון הגיעו לאילת יותר מ-50 אלף תיירים מחו"ל ובחורף הקרוב צפויים להגיע יותר תיירים, בעקבות הצעד המשלים של ביטול האגרות.

הפטור החדש, שאושר, אמור לעודד את הפעילות התעופתית הבינלאומית במקום ולהגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מחו"ל. יצויין, כי הפטור מאגרות תעופתיות יחול גם על הטיסות הנוחתות והממריאות בנמל התעופה הבינלאומי רמון בתמנע, שייפתח בעוד שבעה חודשים ויחליף את השדה הישן באילת.

שר התחבורה ישראל כץ אמר בתגובה לדברים כי "המטרה היא לחזק את העיר אילת ולגרום לישראלים להעדיף את אילת על פני מקומות אחרים בחו"ל. אני משוכנע כי שהרבה ישראלים יעדיפו לטוס לאילת כאלטרנטיבה למקומות אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר