אנדורה: מדינה עם נופים שחייבים לראות

הכירו: אנדורה, מדינת דיוטי-פרי חביבה במרחק שעתיים מברצלונה, נופים מרהיבים, אזורי קניות ואווירה נינוחה. חופשה אמיתית באנדורה. בואו לסיור מרהיב (תיירות)

מגזין פיין | כיכר השבת |
אנדורה. מבט מרהיב (צילום: פיין מגזין)

אנו שואפים לחופשה בה נחזה בנופים ירוקים מרשימים ושנצליח להתנתק מכל המוכר לנו בשיגרה. הצעה קוסמת כזו היא ביקור באנדורה. אם תשאלו היכן היא ממוקמת על המפה, נופתע אבל נבין. מדובר במדינה זעירה שעד לשנים האחרונות איש לא הרגיש בקיומה. מדינונת חקלאית קטנה, חסרת כל חשיבות אסטרטגית או אוצרות טבע. היא לא הפריעה לאיש ולא עניינה איש.

אבל בשנים האחרונות נמצאו לה כמה מפתחות לעושר. האחד - אנדורה היא מדינת דיוטי פרי. חנויותיה משוחררות ממע"מ והקנייה בה הפכה לאטרקציה עבור צרפתים וספרדים כאחד. השני - מערכת בנקאית ליברלית במיוחד שנתנה מפלט לכספים שלא נמצא להם מענה בבנקים הממוסדים ביבשת. והשלישי - מרחבי ההרים המאפשרים נופש אידיאלי בקיץ.

אז מה שהיה נכון אולי לשנות העבר הרחוקות, כבר לא תקף. בשנים האחרונות השקיעה אנדורה בפיתוח מאסיבי של אתרי התיירות שלה והמהפך מורגש היטב. מדובר במדינונת קטנה ומקסימה, עם נופים מרהיבים ומחירים זולים יחסית שעושים את החופשה בה לאטרקטיבית במיוחד.

נסיכות זעירה

אנדורה היא מדינת הרים זעירה ברכס הרי הפירנאים, דחוקה בין ספרד הענקית מדרום לבין צרפת הענקית מצפון. זו מדינה עצמאית קטנה, שגודלה בערך כמו הגליל שלנו. חיים בה כ-80 אלף תושבים, רובם צעירים יחסית, למעלה ממחציתם עובדים זרים מספרד שמתחזקים את אתרי התיירות. אזרחי אנדורה המקוריים (כ-35 אלף) הם ממוצא קטלאני, והם דוברים, בנוסף לשפה הקטאלנית, ספרדית וצרפתית.

בגלל הסדר מדיני מיוחד ועתיק יומין, שמעניק לאנדורה את חסות שתי שכנותיה הגדולות, היא הצליחה לשמור על עצמאותה כבר 800 שנים.

מאז שנת 1278 לא התחוללו בה מלחמות ולכן ניתן למצוא בה גם כיום מבנים הקיימים יותר מ- 800 שנה ברציפות ועדיין מאוכלסים! יתכן שזאת גם הסיבה שתוחלת החיים באנדורה היא מן הגבוהות בעולם כ- 82.4 שנים!

שטחה של אנדורה מבותר ע"י שלושה עמקים צרים בצורת האות Y שמשתלבים לנהר אחד, נהר הואלירה הזורם לכיוון ספרד. בעמק הנהר שוכנת עיר הבירה של אנדורה, אנדורה לה וולה.

אנדורה מהווה מזה שנים מוקד משיכה עולמי לתיירים בזכות מיקומה המדהים המבטיח חופשה מושלמת בכל עונות השנה. בעונת החורף הינה אתר הסקי הגבוה והנחשק ביותר בפירנאים ולאורך כל השנה אנדורה ידועה כאזור סחר חופשי הפטור ממס ומציע מגוון גדול של חנויות ובוטיקים יוקרתיים עם המותגים המובילים.

עיירות נופש

במרכז אנדורה, במרחק קצר של כ- 15 ק"מ בלבד מעיר הבירה אנדורה לה וולה ועיירת הגבול עם צרפת, פס דה לה קאסה, ממוקמת למרגלות הפירנאים העיירה היפהפייה והמפורסמת, סולדאו.

העיירה מהווה אתר נופש אידיאלי למשפחות ולתיירים בכל הגילאים הבאים ליהנות מאווירה קסומה ורגועה בחיק הטבע, לצד חווית נופש מרעננת. פנינת החן סולדאו ידועה באווירה שלווה, ידידותית ומלאת חיים ושומרת על צביונה הכפרי המסורתי עם בתים כפריים הפזורים בין השבילים לצד מבנים, בתי קפה, חנויות ובוטיקים המעוצבים על טהרת העולם המודרני.

אין סוף אפשרויות בסולדאו

מיקומה האידיאלי של העיירה באנדורה, עם הפנים לצרפת ולספרד, משלב בשלמות טבע, שלווה ורוגע לצד מגוון פעילויות ספורטיביות קיציות לכל הגילאים כגון: מסלולי הליכה מגוונים, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, גלשני רוח, טיפוס הרים, ראפטינג ועוד. במרחק נסיעה קצר תגיעו לעיירה הציורית אנקמפ (Encamp) ולעיר הבירה אנדורה לה וולה בה תיהנו, מבין כל הבילויים, ממרכז קניות גדול במחירים אטרקטיביים במיוחד, שוב כי זו מדינה ללא מע"מ.

(הכתבה מתפרסמת בגיליון החדש של מגזין פיין - מגזין איכות וסגנון חיים לציבור החרדי - דתי)

(צילום: פיין מגזין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר