גן השלושה - הסח'נה

אם אתם מחפשים את מקום הבילוי המושלם הרי שמצאתם - גן השלושה או בשמו הערבי סח'נה. הגן המדהים הזה משלב בתוכו מעיינות חמים, עתיקות והרבה היסטוריה, זכה גם בתואר אחד מעשרים הגנים היפים בעולם, בדירוג מגזין טיים. אז אם כבר יוצאים לטבע אין כמו טבילה הגונה אחר פיקניק מפרך

גן השלושה (צילום: פלאש 90)

אם אתם מחפשים את מקום הבילוי המושלם הרי שמצאתם - גן השלושה או בשמו הערבי סח'נה. הגן המדהים הזה המשלב בתוכו מעיינות חמים, עתיקות והרבה היסטוריה, זכה גם בתואר אחד מעשרים הגנים היפים בעולם, בדירוג מגזין טיים.

המים בבריכות הגן מקורם ממעיין 'עין עמל' בשומרון. המים שזורמים בעובי האדמה מתחממים ומגעים לטמפרטורה של 28 מעלות, מכאן אגב השם הערבי של המקום – סח'נה שפירושו - חמים. בדרכם סופחים המים מלחים ולכן אחוז הכלוריד הגבוה במים, ההופך אותם למים מליחים ובריאים.

שתי הבריכות הגדולות שבשטח הגן הן מלאכותיות - עליונה ותחתונה המקושרות על ידי מפל מלאכותי מעוצב. אורך הנחל בשטח הגן מגיע לכחצי קילומטר. אפשר לעבור בן גדות הבריכות על יד מספר גשרים.

מה באתר:

חוץ מהצמחייה הנהדרת ישנם עוד אתרים מעניינים ביותר בשטח הגן. הראשון שראוי לציון הוא שיחזור של ישובי 'חומה ומגדל' (ישובים שנבנו בימי הפרעות שעשו הערבים ביהודי ארץ ישראל בין השנים תרצ"ו-תרצ"ט. ישובים אלו נבנו בצורה של חומה ומגדל בכדי להגן על תושבי הישוב) במקום שיחזור מדויק (אפילו הגדלים תואמים) של הישוב 'תל עמל' ששכן במקום.

בשנת 1963 הוקם במקום המוזאון לארכאולוגיה אזורית וים תיכונית המציג ממצאים ארכאולוגים מעניינים החל מתקופת הברונזה ועד לתקופה הערבית. אחד הממצאים המעיד על ההיסטוריה היהודית של המקום, הוא כד חרס עם כתובת יהודית על גביו - “למנשי".

אפשר לבקר גם בשיחזור של שתי תחנות קמח שהיו פעילות (על ידי מימי המעיין) עד לראשית המאה ה-20.

בסמוך לגן השלושה ממוקמת חוות חיות כיס שהוקמה על ידי חברי קיבוץ ניר דוד, שווה ביקור.

פרטים נוספים:

טלפון :04-6586219 נגישות לנכים: יש . הכניסה בתשלום.

איך מגיעים לגן השלושה - מפה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר