הקניון האדום נחל שני

יצא לכם לטייל באילת? הרחקתם עד הקצה של המדינה וחיפשתם מלון טוב או חוף ים נפרד? בטח לא חשבתם שבמרחק נגיעה המדבר הפראי צופן לכם טבע לא מוכר ומדהים ביופיו, זו ההזמנות שלכם לצאת לקניון האדום.

קירותיו המיוחדים של הקניון (צילום: ויקפדיה)

יצא לכם לטייל באילת, הרחקתם עד הקצה של המדינה וחיפשתם מלון טוב או חוף ים נפרד אך לא חשבתם שבמרחק נגיעה המדבר הפראי צופן לכם טבע לא מוכר ומדהים ביופיו, זו ההזמנות שלכם לצאת לקניון האדום.

הקניון האדום הוא אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר בארץ, וישנם בו מסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה. המסלולים משלבים אווירה מדברית שקטה ומלאה בהפתעות. הקניון שוכן לו בגובה שבע מאות מטרים מעל פני הים ולכן נעים לטייל בו גם בקייץ. באיזור אין קליטה סלולרית קחו זאת בחשבון והתארגנו מראש בצורה בטוחה - קחו איתכם מפות, הרבה מים ונעליים נוחות.

הקניון האדום - מסלול טיול

נציע לכם שתי מסלולים אחד קצר ומעגלי, ואחד ארוך יותר (ארבעה קילומטרים) גם הוא מעגלי.

המסלול הקל:

אל תשכחו: מפת הארץ מקצועית - מס' 20. נעלי הליכה ומים. המסלול לא מומלץ בחורץ מחשש לשטפונות.

נוסעים על כביש 12 לכיוון מצפה רמון עד לפנייה ימינה, פנו על פי השילוט לקניון האדום, עברו את מחסום נטפים פנו שוב ימינה לקניון האדום, נוסעים קילומטר בדרך העפר המובילה לחניון רכבים מוקף אבנים, כאן משאירים את הרכב ויוצאים לכיוון שביל ההליכה המסומן בירוק. השביל עובר בתוך ערוץ יפיפייה שקירותיו עשוים מאבני קונגלומרט.

נמשיך בערוץ הנחל עד שנפגש עם ערוץ גדול יותר פה נפנה ימינה עם השביל הירוק. עץ השיטה הוא העץ היחיד כמעט המצליח לשרוד בתנאי המדבר הקשים, פגשתם אחד? עצרו להפסקת קפה, שאין טובה הימנה, אך אל תפגעו בעץ הוא מוגן - שימרו על הטבע.

נמשיך עם הנחל עד לסלע אדום הבולט על פני השטח, אפשר לטפס על הסלע שזכה גם לכינוי המלבב 'לוויתן'. ככל שנעמיק בערוץ הנחל הקניון הולך ו'מסמיק' הגענו אל הקניון האדום. אנשי רשות הטבע והגנים עשו כאן עבודה יפה וככל שהקניון הופך צר יותר וקשה להליכה הותקנו כאן מעקות וידיות המקלים משמעותית.

בקצה הקניון במקום בו הנחל מתרחב נפנה ימינה על השביל המסומן שחור, השביל הופך לצר ומקיף את הקניון, באמצעות ידיות האחיזה נעלה עד לשביל הירוק בו התחלנו את מסלולינו, נפנה בשביל המסומן כחול עד שנראה עלייה קצרה לחניון הרכבים.

סיימתם לקראת שקיעה? הזמן לעלות עם הרכב להר חזקיה, השקיעה כאן היא אחת השקיעות המרהיבות שתראו. התצפית מהר חזקיה לכיוון מערב היא פשוט נהדרת, תראו מכאן את בקעת הירח והרי נשף - נוף פראי ויחודי בכל סדר גודל.

המסלול הארוך:

את המסלול הארוך (המתאים גם למשפחות עם ילדים לפחות בגיל 5) נפתח גם כן בחניון הרכבים בשביל המסומן אדום. הקניון כולו הוא חגיגה לעיניים, יש כאן סלעים בצבעים שלא רואים בשום מקום אחר, קירות גיר צהבהבים, סלעי מגמה כהים וחרסית אפורה- ירקרקה.

נמשיך בהליכה על השביל האדום עד שבהתרחבות הערוץ נתחבר לשביל המסומן שחור, נמשיך עם הערוך כשהוא פונה שמאלה בחדות ונגיע לשפת מפל גבוה (יבש). כעת צריך מעט זהירות, נעקוף את המפל ונרד עד לתחתיתו, מכאן נמשיך שוב בערוץ בתוך קניון יפה וצבעוני. אפשר ומומלץ לעשות כאן הפסקת התרעננות באחת מפינות הצל הרבות.

קצה הקניון בו אנו הולכים מתחבר לנחל שני המסומן ירוק. הזהרו לא לפספס את הפניה שמאלה המובילה במעלה הנחל במסלול הירוק, אם תעברו את הפניה תמשיכו עם שביל שיוביל אתכם שעות ארוכות אל תוך הערבה.

בלא הודעה מוקדמת מפתיע אותנו אדמימותו של הקניון, הגענו לקניון האדום. המשיכו על פי הסימון הירוק העובר בתוך הקניון האדום. אחרי הקניון על השביל המסומן ירוק נגיע לחניון הרכבים.

פרטים נוספים

הקניון פתוח בחופשיות אין עמדה מיוחדת של רשות הטבע והגנים, הכניסה ללא תשלום.

איך מגיעים לקניון האדום - מפה

צריך מפה יותר מפורטת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר