לקראת הקלה ביוקר המחיה?

היסטורי: מטבע האירו שווה פחות מערך הדולר

שפל של שני עשורים עבור מטבע האירו, כשערכו יורד אל מתחת לערך הדולר. הדבר קורה שבועות אחרי שחל שוויון בין מטבע האירו לדולר (כלכלה בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

הכלכלה האירופית מדשדשת? לראשונה זה שני עשורים, ערכו של אירו שווה פחות מערכו של הדולר האמריקני, זאת בצל משבר האנרגיה הכבד באיחוד האירופי ובצל המלחמה באוקראינה.

ערכו של אירו אחד שווה נכון להערב (שני) 0.99 דולר, ואילו כל דולר שווה 1.01 אירו - שפל שלא היה כמותו מאז נכנס המטבע האירופי למחזור הכספים בשנת 2002.

שער האירו נחלש גם אל מול מטבע השקל, וכל אירו שווה נכון להיום 3.28 שקלים חדשים. לטענת כלכלנים המצב עשוי להקל על ישראל את יוקר המחיהבעיקר על מוצרים מיובאים - זאת לצד הבשורה עבור אלו שרצו לטוס לאירופה, ועשויים לשלם על החופשה הרבה פחות.

לפני כחודש דווח על שפל אחר, כשערך האירו השתווה לערך הדולר. יצוין, כי בשנת 2000, הדולר היה גבוה יותר מהיורו, אך שנתיים לאחר מכן, היורו התייצב מעל הדולר וכך זה נשמר עד היום.

הירידה בערך היורו היא כמובן בשל המצב הכלכלי העולמי והאינפלציה הגבוהה בצל ההתאוששות ממשבר הקורונה.

בשל כך, מדינות רבות מעלות את הריבית כדי להיאבק באינפלציה, מה שגורם למשקיעים להגדיל את הביקוש למטבעות הללו כדי ליהנות מהריבית הגבוהה על ההשקעות והפיקדונות במדינה הזו.

הביקוש הגבוה מעלה את המחיר של המטבע ביחס למטבעות אחרים, מכיוון שהבנק האירופי לא העלה את הריבית שעומדת שם על אפס אחוזים, דבר זה הפך את מטבע היורו ללא אטרקטיבי עבור משקיעים, דבר שהוביל לירידה ניכרת בערכו - לעומת הדולר שהפך ליותר אטרקטיבי בשל עליות הריבית שבוצעו מספר פעמים בארה"ב.

מדובר בבשורה עבור ישראלים ותושבי מדינות אחרות ברחבי העולם המעוניינים לטוס או לרכוש מוצרים תוצרת מדינות מהאיחוד האירופי הסוחרות במטבע האירו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר