שפל של 20 שנים

תוצאת המלחמה באירופה: אירו שווה פחות מ-99 סנט

שבועיים אחרי שנרשם שפל של 20 שנים בערך האירו, שערכו ירד מתחת לערך הדולר - המטבע האירופי רושם שפל היסטורי חדש (כלכלה בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

רק שבועיים לאחר שמטבע האירו רשם שפל של יותר משני עשורים אל מול הדולר האמריקני, המטבע האירופאי שוב רושם שפל היסטורי.

החל מהיום (שני), כל מטבע אירו שווה 0.9884 דולר בלבד, זאת אחרי שלפני שבועיים שוויו צנח ל-0.99 דולר, זאת לאחר שני עשורים בהם המטבע הוביל על פי הדולר האמריקני.

לפני כחודש דווח על שפל אחר, כשערך האירו השתווה לערך הדולר. יצוין, כי בשנת 2000, הדולר היה גבוה יותר מהאיורו, אך שנתיים לאחר מכן, היורו התייצב מעל הדולר וכך זה נשמר עד היום.

הירידה בערך היורו היא כמובן בשל המצב הכלכלי העולמי והאינפלציה הגבוהה בצל ההתאוששות ממשבר הקורונה.

בשל כך, מדינות רבות מעלות את הריבית כדי להיאבק באינפלציה, מה שגורם למשקיעים להגדיל את הביקוש למטבעות הללו כדי ליהנות מהריבית הגבוהה על ההשקעות והפיקדונות במדינה הזו.

הביקוש הגבוה מעלה את המחיר של המטבע ביחס למטבעות אחרים, מכיוון שהבנק האירופי לא העלה את הריבית שעומדת שם על אפס אחוזים, דבר זה הפך את מטבע היורו ללא אטרקטיבי עבור משקיעים, דבר שהוביל לירידה ניכרת בערכו - לעומת הדולר שהפך ליותר אטרקטיבי בשל עליות הריבית שבוצעו מספר פעמים בארה"ב.

מדובר בבשורה עבור ישראלים ותושבי מדינות אחרות ברחבי העולם המעוניינים לטוס או לרכוש מוצרים תוצרת מדינות מהאיחוד האירופי הסוחרות במטבע האירו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר