איסור המילה: מי מרוויח מהסערה?

החקיקה האירופית בנוגע למילה ולשחיטה מזכירה ימים חשוכים בהיסטוריה. הדיווחים על איסור המציצה בניו יורק, הניסיונות לאסור את הברית ואת השחיטה בהולנד וכעת התביעה נגד המוהל דוד גולדברג בגרמניה הביאה את מפלס החרדות מהאנטישמיות באירופה לשיאים חדשים. אך מבדיקה מעמיקה שביצענו עולה שמדובר במהומה על לא מהומה.

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
הרב גולדברג (צילום: דוד גולדברג, פלאש 90)

המהלכים האחרונים שמבקשים מחוקקים באירופה לבצע בנוגע למילה ולשחיטה, מזכירים למנהיגי הקהילות ימים חשוכים בהיסטוריה היהודית. הדיווחים על איסור המציצה בניו יורק, הנסיונות לאסור את הברית ואת השחיטה בהולנד וכעת התביעה נגד המוהל דוד גולדברג בגרמניה הביאה את מפלס החרדות מהאנטישמיות באירופה לשיאים חדשים.

אך האם אין מדובר בהיסטריה מוגזמת? האם גורמים אינטרסנטים הם שעומדים מאחרי הפרסומים. מבדיקה מעמיקה שביצענו התמונה שעולה שונה בתכלית מכפי שהוצג עד עתה.

הבהלה התקשורתית הנוכחית החלה עם הפרסום על תביעה נגד מוהל בגרמניה בעילת 'פגיעה גופנית בילד'. ראיונות עם המוהל לכלי תקשורת פורסמו תחת כותרות מרעישות, המבטיחות כי האנטישמיות הגרמנית חזרה, השואה הוזכרה שוב ושוב, רק חסר היה שעיתונאים פזיזים ישוו, כמנהגם, את התביעה הנוכחית לגזירות היוונים בזמנם.

"אין בעיה להמשיך למול בגרמניה, גם על התביעה שהוגשה שמעתי רק דרך עיתונאים ואין עדיין הליך משפטי שמתקיים" אומר לכיכר השבת המוהל דוד גולדברג בשיחה מביתו שבעיר 'הוף' בגרמניה. המוהל ממשיך ומרגיע כי הוא סומך על הפוליטקאים שהבטיחו לו כי יסדירו את המילה באופן חוקי כדי שלא יתאפשר לשרלטנים לתפוס יחסי ציבור על תביעת הסרק שכאילו תוגש.

לשאלתנו האם הוא ממשיך למול בימים אילו אומר גולדברג כי אין שום בעיה בעתיד הנראה לעין, הבריתות שהוא מקיים נעשים לאור יום ולא נראה שבקרוב יעברו למחתרת.

התחושה כי גורמים שונים בוחשים בעניין הבריתות בכדי לעשות לעצמם יחסי ציבור, או שמא לעשות לברית המילה יחסי ציבור מתעצמת למקרא התגובות של גורמים רשמיים בגרמניה, דוברה של הקנצלרית אנגלה מרקל אמר כי "ברית מילה שמתבצעת באופן אחראי חייבת להמשיך להיות אפשרית במדינה הזו ללא ענישה".

כמה ימים לאחר מכן מרקל הוסיפה בנחרצות, בדברים שאמרה לחברי מפלגתה: "איני רוצה שגרמניה תהיה המדינה היחידה בעולם שבה יהודים לא יוכלו לקיים את טקסיהם".

אך אם כך מדוע יצא הרה"ר יונה מצגר בדחיפות לגרמניה? אם מדובר בלא יותר מסערה בכוס מים, מדוע היה צריך הרב הנכבד לקיים שם מסיבת עיתונאים בה קרא לפתוח בגרמניה בית-ספר למוהלים?

למרבה המזל, בתוך היסטריית הכותרות בעיתונות החרדית ואף בזו הכללית, ישנם גורמים מתונים. ההפחדות אודות "אנטישמיות", בריתות במחתרת וחזרה לשנות האפילה של השואה אינם משפיעות כך נראה' על רבה החדש של ברלין יהודה טייכטל, בראיון של שנתן הרב טייכטל לתוכניתו של מוטי לביא שמונה עד עשר הוא טען כי מדובר בהיסטריה מוגזמת, הוא שב והרגיע ואמר כי איסור ממשי על בריתות או הדומה לכך לא נראה באופק, וכי הסערה והדרמה בנושא מוגזמת.

לאור הדברים קשה להבין מעט את האמירות שפורסמו על ידי איגודי רבנים אירופים, לפיהם, "יהודים באירופה חשים כי מדובר פה על מאבק נגד היהדות". עם זאת יש לציין כי מרכז רבני אירופה מעורב רבות באיסורים האחרונים על המילה והשחיטה, ומפעיל את השפעתו למגר תופעות אלו.

אז מי עומד מאחרי הפרסומים בתקשורת? סביר להניח כי מדובר בגורמים בעלי השפעה המייצרים כסף רב מהסערות סביב האנטישמיות, לב איזה נדיב לא יחרד אם יבואו אליו בבקשה להגן על המילה בגרמניה?

ממש כמו אותם המתפרנסים מארגון ההפגנות במאה שערים, חבריהם האירופים מתפרנסים מנטיעת חששות שווא מאנטישמיות...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר