צרפת תחקור את מותו של יאסר ערפאת

חודש אחרי תחקיר אל ג'זירה לפיו ייתכן שיו"ר הרשות הפלסטינית יאסר עראפת מת לאחר שהורעל, צרפת הודיעה על פתיחת חקירה. סוהא ערפאת כבר הביעה את הסכמתה להוצאת הגופה, והנשיא הפלסטיני אבו מאזן הורה לבקש מהמומחים השווייצרים כי ייקחו דגימות מגופתו של ערפאת כדי לבדוק האם אכן מת מהרעלה ולשפוך אור על נסיבות מותו

ב. ניסני | כיכר השבת |
הורעל? יאסר ערפת (צילום: פלאש 90)

חודש אחרי תחקיר אל ג'זירה לפיו ייתכן שיו"ר הרשות הפלסטינית יאסר עראפת מת לאחר שהורעל, צרפת הודיעה על פתיחת חקירה.

התובע בנאנטר הודיע על ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית כדי לבדוק את נסיבות המוות, כך מוסרים גורמים המקורבים לפרשה.

על-פי ההחלטה של צרפת, שופט אחד או יותר ימונו בכדי להוביל את החקירה בנאנטר. ההחלטה התקבלה לאחר שרעייתו של יאסר ערפאת, סוהא, הגישה בחודש שעבר תלונה על רצח בעלה.

כזכור, בחודש שעבר פרסמה רשת אל ג'זירה תחקיר לפיו בבגדיו של ערפאת נמצאו שרידי חומר רדיואקטיבי - פולוניום, ועלה החשש כי הוא מת כתוצאה מהרעלה.

החומר הרדיואקטיבי 'פולוניום' קטלני במקרה שהוא מוחדר למזון. בשנת 2006 נהרג המרגל הרוסי אלכסנדר ליטווינקו מהרעלת 'פולניום'.

בגדיו של ערפאת, אותם לבש בימים האחרונים לחייו, נבדקו במכון לרפואה משפטית בעיר לוזאן שבשוויץ, שם הבהירו כי כדי לקבוע בוודאות את סיבת המוות יש לקחת דגימות מגופתו של ערפאת.

סוהא ערפאת כבר הביעה את הסכמתה להוצאת הגופה, והנשיא הפלסטיני אבו מאזן הורה לבקש מהמומחים השווייצרים כי ייקחו דגימות מגופתו של ערפאת כדי לבדוק האם אכן מת מהרעלה ולשפוך אור על נסיבות מותו.

בחודש שעבר קרא אבו מאזן לנשיא צרפת פרנסואה הולנד להקים ועדת חקירה בינלאומית לחקירת נסיבות מותו של ערפאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר