היערכות בצרפת לקראת ביקור הרב שטיינמן: חשש מאנטישמים

מפקדי משטרת פריז קיימו בימים האחרונים ישיבת היערכות מיוחדת לקראת ביקורו של מרן הגראי"ל שטיינמן במדינה. בצרפת החליטו להעלות את רמת הכוננות מחשש לאנטישמיות. בישיבה שנערכה הזכירו המשתתפים את המקרים האנטישמים שאירעו בחצי השנה האחרונה בצרפת ובהם הטבח בטולוז וכן תקיפתו של יהודי בעיר ליון. הרב שטיינמן יתארח בביתו של רב קהילת היראים הגר"י כץ.

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שטיינמן בביקורו האחרון בצרפת (צילום ארכיון: ישראל כהן)

בצל האנטישמיות הגוברת ולקראת הגעתו הצפויה ביום ראשון הקרוב של מרן ראש הישיבה הגראיל שטיינמן שליט״א לביקור חיזוק בקרב יהודי צרפת, התקיימה בימים האחרונים ישיבת הערכות מיוחדת בה השתתפו מפקדי וקציני משטרת פריז יחד עם ראשי ועסקני החרדית המקומית.

במהלך הפגישה הוחלט על העלאת רמת האבטחה והכוננות הבטחונית לדרגה הגבוהה ביותר סביב מוסדות הקהילה ואולם הכנסים.

בישיבה הזכירו המשתתפים את המקרים האנטישמים שאירעו בחצי השנה האחרונה בצרפת ובהם הטבח בטולוז וכן תקיפתו של יהודי בעיר ליון.

"ישנה עלייה משמעותית במקרי התקיפה הגזענים ועלינו להשגיח שהדבר לא ישנה" כך אומר אחד מעסקני הקהילה שהשתתף במפגש ל'כיכר השבת'.

עוד אומר העסקן כי בעקבות אירועים אנטישמיים שאירעו בעבר בפריז ולאור החשש כי בשל הביקור המדובר, יהיו חלילה גורמים קיצוניים שינסו להגביר את פעילותם ולפגוע ביהודים. לאור זאת מסרבת משטרת צרפת לקחת סיכון מיותר ועל כן החליטה להעניק אבטחה מרבית וצמודה לאורך היום כולו גם לשיירת המכוניות של פמליית מרן ראש הישיבה שליט״א.

הגראי

לדבריו, ראשי הממשל הצרפתים מתייחסים לביקור המיוחד בצורה רצינית ביותר ומעוררת כבוד. מבחינתם, מדובר בביקור דיפלומטי של אישיות רוחנית ודתית ראשונה במעלה, הם מבינים שמדובר במנהיג הציבור החרדי בישראל ובעולם היהודי כולו ועושים הכל בכדי לכבד אותו.

כאנדקוטה הוא מספר כי הצרפתים באותו מפגש לא האמינו שיהודי ישיש בן 98 שנים מגיע במיוחד לכמה שעות הכל רק בשביל לחזק את היהודים המקומיים לקראת ראש השנה והחגים היהודיים שבפתח.

אחד המשתתפים במפגש ההערכות ציין כי בשנה האחרונה התארח שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן שליט״א והתפעל מצניעותו המופלגת ומפשטות הליכותיו וזאת למרות מעמדו הרם ותוארו בחברה החרדית.

יצויין כי ההיערכות להגעתו של ראש הישיבה ניכרת היטב בקהילה החרדית, המכונה בצרפת "קהילת היראים פריז" בראשות הגאון הגדול רבי יצחק כץ שליט"א העומד בראש המוסדות הגדולים בצרפת "יד מרדכי", אשר יזם את ביקורו של מרן ראש הישיבה כדי לעודד את הקהילה היהודית בהתמודדויותיה השונות וחברי הקהילה הנרגשים מתכוננים ומצפים בכליון עיניים לביקור החיזוק של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן שליט״א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות